Let’s talk about love

Kan vi inte? Eller jag kan snacka å ni kan komma med era kloka råd och åsikter. Ja!

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Let’s talk about love

  1. malin skriver:

    Ja! (Klokhet vettetusan, men pratar gärna kärlek.)

  2. Karolina skriver:

    hur får man killen som man låg med i somras, som skrev till en flera gånger i veckan i ett halvår och som man hånglade med sist i början på december men slutade höra av sig att bli kär igen? jag tror jag blev kär i honom nu liksom. Hans händer är ju så stora och läppar så mjuka och han gillar samma film och fyller år fem dagar senare än mig och är så himla lång och springer fram för att kramas när man ses.
    jag vill liksom ha honom på riktigt nu.
    fan.

  3. Mad skriver:

    Ja. Gört. Jag vet inte vad jag gör för fel för det blir aldrig rätt.

  4. Sofia skriver:

    Ja! Är i liknande sits som dig och behöver också kloka råd i massor. Mest nån som bara påminner om ”sluta idealisera, det var inte så bra som du har fått för dig nu ett år senare, och ditt hang-up består mest av att han har en ny jäkla partner…”

    • Sofia skriver:

      det här kanske inte hjälper, men jag gör ett försök… någon sa en gång till mig att man kan tänka på sitt förhållande som ett litet land. I det lilla landet har man ett språk, en kultur, ett sätt att vara. I början är allt nytt och spännande med landet, sedan lär man sig hur landet fungerar och det blir tryggt och mysigt. Men om landet blir otryggt och otrevligt att leva i, så kan man bara inte bo kvar! Det är inte säkert! Och när man tittar tillbaka på det lilla landet, där man bodde, och någon annan kanske har flyttat in i det landet och verkar trivas, så längtar man lite tillbaka, man tänker på allt det fina som fanns där. Men det fanns en anledning till att man flyttade ut och man tog en lärdom med sig som gör att nästa lilla land blir bättre, mysigare och rättvisare. Tillslut hamnar man i ett land som man aldrig vill lämna och det landet kan se ut precis hur man vill, för man har styrkan och möjligheten att faktiskt välja själv hur man vill bo.

Kommentera

