Holy Union



När vi gifte oss fick vi en råfin present av ett par vänner. En kasset med sånger från bröllopet.
När jag och David hade sagt ja och kysst varandra så överraskade vi alla med en sång som vi hade repat på ett par veckor innan själva vigseln. Vi sjöng Jens Lekmans You are the light. Vi hade ett band och en kör för att hjälpa oss. Jag kan lova att jag inte är en en skönsångerska men det var otroligt roligt, och sjukt nervöst.

Hur som helst, på den här kassetten hade vår vän Robert smygspelat in oss i replokalen, vi trodde han spelade in för att vi skulle få höra typ hur det lät men i själva verket spelade han in till den här presenten. Så vi blev väldigt överraskade när vi lyssnade igenom bandet och hörde den sången med oss själva, vi hade verkligen ingen aning.
Bandet innehåller också en sång som min vän Jonas sjöng på bröllopet. Ett tal som Davids bästa vänner höll finns också med mixat med samplingar från möhippans allsång då vi sjöng I wanna dance with somebody, fast vi sjöng den på svenska. Och vår vän Fias fantastiska version av If you ever need a stranger.

Det här var en av de bästa presenterna jag någonsin fått, för det var så oväntat och så genuint.

Låtarna
Jens Lekman – You are the light
Jens Lekman – If you ever need a stranger
Whitney Houston – I wanna dance with somebody
The Cure – Just like heaven

Det här inlägget postades i Festligt, Musik, Teres hjärtar.... Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Holy Union

  1. Anna A skriver:

    Så underbart fint både inlägg och ny blogg. Gillar verkligen den nya ”looken”. Ser fram emot att snart bo i Umeå och få dansa igen.

    • Teres skriver:

      Tack så mycket anna!
      När flyttar nu hit igen? så himla kul ju.

      • Anna A skriver:

        Ja! Vi flyttar 1 juni och har fått lägenhet på Haga. Albin ska jobba i Vindeln. Vi hade att välja på Jokkmokk, Jukkasjärvi, Dorotea, Haparanda, Arjeplog och Vindeln. Det sistnämda kändes som en metropol i sammanhanget och jag grät när jag tänkte på att vara mammaledig i Jokkmokk. Jag grät lite också när jag såg vart Dorotea låg. Vi är jättegöada och peppade på Ume igen!

Kommentera

