22a, En bild på en tid du saknar.


Innan man får barn kan man va så sjukt spontan, man kan lixom åka iväg till en annan stad bara för att hänga med folk. Det kan man utan problem också göra efter man fått barn men man måste planera lite bara. Men jag saknar faktiskt tiden då både jag och David kunde åka iväg bara vi hade pengar och var lediga från jobb och skola.
När man inte hade nån att riktigt sakna under fyra dagar och ingen att känna dåligt samvete inför.

Äh samvete och skuld, sjukt dåliga saker att känna bara för att man ska va borta, det skiter vi i.

Men hur som helst, den där känslan av att bara kunna dra, bara kunna hänga med David i en annan stad. Det saknar jag.

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till 22a, En bild på en tid du saknar.

  1. Linda skriver:

    Förstår känslan, även om jag inte har barn. Jag har för den delen inga pengar i överflöd heller och därmed ganska svårt att bara åka iväg. Jag längtar till tiden framöver då jag kan göra sånt som jag senare kommer längta tillbaka till. Typ.

    Ps. jag har en likadan klänning som du på bilden. Sjukt fin. men rätt snäv i ärmarna och kort kort kort. En sån där som jag vill ha ofta men som efter en provtagning åker in i garderoben igen.

  2. Fröken Öquist skriver:

    Hej. Vad fint du har gjort i bloggen. Jag måste bara få fråga vad typsnittet heter, det i huvudet, Mina bestyr. tacksam för svar 🙂

  3. Frida skriver:

    Jag känner också igen den känslan! ‘Skulden’ för att man ber någon annan ta hand om ens barn och saknaden som gör att man inte klarar av att njuta till fullo av bortavistelsen!

  4. Maria skriver:

    Hög igenkänning.

Kommentera

