Färgångest.


För ett par dagar sen ringde jag ett väldigt lyckat samtal till mina hyresvärdar. Jag skulle se om dom på nåt sätt kunde bidra med färg till vår väldigt tråkiga hall. Jag hade förberett mig på ett bra övertalningstal i fall dom skulle stenvägra.
Men samtalet slutade med att både utförandet och färgen blev gratis för vår del. Hurra!

Så nu sitter jag och kollar igenom bloggar, färgochtapet-hemsidor och ett dussintals inredningstidningar för att hitta exakt den färgen jag vill ha. Det blir antingen pastellig himmelsblå eller mintgrön. Tycker mer om grönt men den blåa känslan skulle va så himla fin mot vår matsalstapet.
Vårat hem kommer bli galet. Men det är härligt.

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Färgångest.

  1. AMO skriver:

    Är också ute efter en schysst mintgrön färg, ska vi hjälpas åt med letandet?

  2. Mikaela skriver:

    Valde faktiskt också mellan de färgerna när vi valde hallfärg och det blev den mintgröna nyansen silvia hos Beckers nu gäller de bara att få tid att måla.

  3. A.M.O. skriver:

    Mikaela – ah! Den ska jag genast kolla in! Vi ska måla vårt sovrum och har kommit överens om mintgrön!

  4. Hanna-karolina skriver:

    Herre min je sicken fin blogg med fina bilder och texter och allt.

Kommentera

