Vigselringar

Då och då får jag kommentarer eller mail som handlar om bröllopet förra året. Ofta handlar det om inredning eller tips men idag fick jag ett mail angående våra ringar. Vi gjorde våra ringar hos Cornelia. Min svägerska praktiserar där och det var därför vi kunde få den underbara hjälpen. Hon kläckte idéen om fingeravtryck på utsidan om ringen, och vi älskade det förslaget och bestämde oss direkt. Sen fick vi sitta blickstilla i hennes soffa och avgjuta våra fingrar, det var sjukt nervöst eftersom vi sen inte skulle få se våra färdiga ringar förens på självaste bröllopsdagen.

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Vigselringar

  1. Frida skriver:

    Vilken kul idé med fingeravtryck!

  2. Madelene skriver:

    Kan man få se ringen i närbild?

  3. Emmy skriver:

    *harkel, harkel*, Jag jobbar faktiskt där 🙂

  4. Wicky skriver:

    Teres, jag tycker himlans mycket om din blogg! Idén med ringarna var kalastuff, synd att det inte gick att ta bättre bilder. Hur mycket av själva fingeravtrycket är med på ringen (ringen lär ju vara smalare än säg, tummen)?

  5. Ama de casa skriver:

    Häftig idé!
    Vi valde vigselringar av en sån modell att den tyvärr har krympt och passar inte längre 😉

  6. Lisa skriver:

    Hej!
    Vad har du som feminist för syn på äktenskapet, grejen att gifta sig?

    • Teres skriver:

      oj, stor fråga. Jag har rätt mycket åsikter ang äktenskap och tvåsamhet men jag tror inte riktigt att jag vill dra upp det här i kommentarsfältet. He går som int att svara ba hipp som happt på, Men bra FRÅGA!

  7. sigridochalfons skriver:

    Ååh vilken bra idé! 🙂 Nästan så jag vill byta ut arvegodset på fingret mot det där 🙂

  8. Ida skriver:

    Vilken bra idé med ringarna. Låter superfint. Kan man få se dom på närbild vore guld!

    Kram Ida

  9. Fröken Öquist skriver:

    Så härligt med unika idéer.

Kommentera

