Att landa.

När jag satt på uteserveringen såg jag en unge som var så jävla gullig. Jag kände en sån sjuk saknad efter mina egna två och känslan av deras små men starka kramar kändes så himla avlägsen. Jag är väldigt bra på att stänga av allt här hemma när jag reser bort. Jag vill det och jag behöver det. Jag har aldrig dåligt samvete för att jag lämnar min familj ensamma då jag vet att pauser från varandra är en bra grej. För alla.

När jag igår skulle åka hem och satte mig på planet fick jag den där väldigt jobbiga dödsångesten, då behöver jag andas och trycka bort känslan så fort och så fort innan den slår rot. Jag lyckades rätt bra men ibland trillade jag över gränsen och jag grät och tänkte att om jag bara får landa ska jag aldrig flyga igen. Jag landade. Utan märkbara sår. Bara överlycklig över att få va hemma i Umeå.

Jag hann precis tänka tanken att det är nåt sorgligt över att inte ha någon som möter en på en flygpalatsen när man kommer hem när jag möts av världens vackrast barnögon. Stora och förväntansfulla. Mina ungar och deras fina fina pappa.

Åh Umeå.

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Att landa.

  1. cate skriver:

    känner så väl igen mig själv i den känslan. Den där dödsångesten blev så mycket värre efter jag fick barn…stor kram till dig Teres, tycker du är så bra!

    • Teres skriver:

      Tack så väldigt mycket Cattis. Dödsångest kommer och går tack och lov. Men jag håller med om att det blev värre sen man fick barn.

  2. Annika skriver:

    Uuuh, flygrädsla suger, själv har jag precis börjat flyga igen efter att inte kunnat alls på 5 år. Men så säger folk också att det är bra om man tar tag i sina rädslor innan man skaffar barn för det är så lätt att överföra dem på de små. Och rädda ungar vill man ju inte ha!

Kommentera

