En gång hade jag


När vi flyttade till den här femman hade vi en råfin trädgård, stor och vildvuxen. Bärbuskar, träd och mycket gräsmatta. Lite jordgubbar i ett hörn som den förra femmanägaren hade fixat och en torkställning. Den var helt enkelt så himla bra. Men nu, nu står ett fult hus på den där trädgården. Ett stort fult hus. Mitt på jordgubbarna. Fuck you very much.

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till En gång hade jag

  1. Ulrika skriver:

    Förtätning kallas det. Sker överallt. Trist!

  2. Ellinor skriver:

    Men hur gick det till? Har det hänt i vinter? Eller har ni bott i femman länge och de har köpt tomten och byggt därpå? Tell me all

    • Teres skriver:

      nä dom började bygga för ett år sedan, så himla sorgligt. när vi tog över femman var det planer på bygget med vi trodde inte det skulle hända. men det gjorde det.

  3. FransyskanH skriver:

    Liknande jordgubbsdödande borde vara förbjudet!

  4. Åh. Verkligen inte okej.

  5. Johanna skriver:

    Dagen till ära (revolten hänger i luften + min födelsedag) komponerar jag min första kommentar på din blogg. Vill inte att det ska gå osagt att du är en inspirationskälla och jag uppskattar din blogg väldigt mycket, ganska nytt, välkommet tillskott i min favoriter-lista. Jag och mina vänner har många gånger dansat tills vi stupat i Scharinskas källare till dina väl valda tongångar och vi har kikat på dig i smyg och tänkt, nån gång ska vi ta modet till oss och säga att hon är fin och bra. Jag mjukstartar såhär i pixelform och lovar att vara en modigare kvinna när jag återkommer till Umeå i höst och ska stega fram och säga hej. Ha en fin vår!

    • Teres skriver:

      Men åhhhh, så himla fin du verkar. Tack så himla mycket!! ja ni måste komma å säga hej, jag är råofarlig, jag lovar.
      Och grattis i efterskott!

  6. ola skriver:

    hejhej jag tänkte bara säga tack för igår, festen var verkligen fest! jag tog lite bilder under kvällen, tänkte ifall du vill se så finns de på min blogg! kramkram från hon som dyrkar ”satan sa han”

  7. Anders Nordström skriver:

    Tänk om våra politiker kunde inse att det blir så här när de applåderar förtätning försvarar försämringar och förtätningar med att vi måste offra det för att kunna bli 200.000 innevånare i Umeå.

Kommentera

