Hjärtat utanpå.

Jag står nysprungen framför disken, svettig, trött och med en förhoppning om att det ska kännas bra. Jag tar ett glas vatten, tappar glaset så det går sönder, börjar grina, tittar på brickorna bakom vattenkranen, också sönder. Allt är sönder. Jag känner att jag snart är där.
Jag vill kunna hålla masken, ni förstår inte hur mycket jag vill det, skona vänner från de här problemen, ta det med dom som de handla om men jag kan inte. Jag är feg och för förträngande.
Jag vill inte ge upp det här, jag behöver familjen och ruset. Men det känns som om jag erkänner att jag är tröttare än nånsin förut, att mitt hjärta slår så mycket fortare än vad det borde och att jag får svårt att andas. Då måste jag ge mig, ta bort nåt.

Jag vill inte vara där än.

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Hjärtat utanpå.

  1. Anna skriver:

    Åh.

  2. Mamma skriver:

    Love you

  3. Minimello skriver:

    Men kära du… Jag blir så ledsen för din skull 😦 Har det hänt något? Kram!

  4. Ellinor skriver:

    Det är jobbigt med val som sliter hjärtat itu.

  5. alex skriver:

    Men oj!

    Ta bort en sak. Ta bort flera saker. Ta bort masken?
    Det viktiga är inte prestation utan att hjärtat är helt i slutändan.

    Hoppas du mår bättre snart.
    Stor kram

  6. Malin skriver:

    Hej T,

    Jag vet att det alltid är lättare att ge råd.. Men ändå, jag tycker att du ska ta bort lite saker, ta det lite lugnt, ha lite tråkigt, bara för ett tag.

    Sen kastar du in roliga saker här och där men inte göra göra göra hela tiden om du känner sådär..

    kram

    • Teres skriver:

      Det här med att ha tråkigt är inge roligt alls. Men jag håller med dig, lite lugn och ro skulle va behövligt en stund.

  7. Syrran skriver:

    Jag tror att du behöver komma hem till din storasyster och lägga dig på hennes soffa och sova lite granna.. Ta det lugnt och bli ompysslad.

    Kom hit snarast och ta med dig man och barn och bara var lite här på landet..

  8. Ida skriver:

    Stor styrkekram från en gammal mamma-grupps-kompis!!!

    / i

  9. Liv skriver:

    Du beskriver så fint.

Kommentera

