Greppet.


Den här veckan har känts som ett år, inte för att det har varit långtråkigt eller så, utan mest för att jag hamnade på botten och samlade ihop mig och tiden där emellan var dimmig och lång. Jag hann ångra precis allt som jag egentligen älskar med mitt liv och jag lyckades tvivla på mig själv som morsa, fru och kompis. Den där känslan av att göra saker halvdant växte sig som en tjock massa som flyttade in i min hals och gjorde så att jag inte kunde andas. Panikångest förstår jag nu. Idag sitter jag hemma under en filt och försöker att unna mig det här, försöker känna det här lugnet som så många trivs med, det är svårt. Sjukt svårt.

Det här inlägget postades i Tiga är brons. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Greppet.

  1. maria skriver:

    du inspirerar mig. jag är tacksam över ärliga bloggare som visar mycket av sig själva, det får mig att känna att jag inte är ensam när saker känns botten. men man kommer alltid upp. lugnet infinner sig. (:

    tack för sjukt fin blogg!

    • Teres skriver:

      Vad glad jag blir att du skriver såna här saker, det är det som gör att det känns värt att blotta sig själv. Att det behövs. Jag är glad att jag kan ge lite lugn.
      Tack för att du läser!

  2. Frida skriver:

    Visst är det sjukt svårt! Jag har saknat känslan av ett inre lugn men fick det efter vår flytt till landet! Här finns ett helt annat lugn!

  3. Maria skriver:

    Det finns ett begrepp som min terapeut myntade för mig när jag sa just det där om att vara och göra saker halvdant. Ett begrepp som vänder på myntet till något som livet faktiskt går ut på (enligt mig).. Good enough! Att göra en sak lagom mycket som man vet att man säkert skulle kunna göra mycket bättre och säga till sig själv att det är good enough och veta när man lämnar det att jag kan OM jag vill. Och då blir jag oftast lite tuffare och frågar mig själv, ”vad vill jag och vad vill andra”?, då på något sätt går det att se lite mer objektivt på mitt eget liv. Ta hand om dig Teres, din blogg är väldigt fin.

Kommentera

