Stockholmsfredag

När jag kom med flygbussen in till Stockholm började jag lipa för att det var så vackert och för att Stockholm rymmer några av mina bästa och jag kände mig så sjukt sentimental och lycklig på samma gång. Doften av blommor och grönska vann över storstadslukten och när jag kramade om min älskade Emmy kände jag mig hemma. Fast borta, ni fattar.
Fredagen spenderades men långa gångavstånd och mycket kaffe, vi tittade mest på folk och pratade. Det var det jag mest ville, inge stress och inget måstehinnamed. Vi köpte bubbel och pizza och pratade om kärlek, sex och skvallrade precis så mycket som man ska göra när man bor i olika städer.
Efter ett tag kom Nanny A och vi peppad henne att följa med oss till Slussen men den peppen blev förgäves när jag, som ett slag i magen, jag kom på, att jag var i Stockholm och inte i Umeå.
För vi stod där utanför debaser och trots att jag skulle DJ:a där inne fick jag inte ta in min vän bara för att hon inte hade fyllt 20. Det hade inte hänt i Umeå.

Väl därinne sur-spelade jag ett tag med ryckte upp mig då tre fina bloggläsare kom och sa hej, kändes sjukt kul och nervöst. Min vän Rebecca och hennes kompisar dök upp och slutligen uppträdde Caotico och dom var lika fantastiska som alltid och känslan av Shape up! kändes mer och mer. Kvällen avslutades i allsång och hesa röster, maxmål, promenader och till sist kaniner, jag dog av söthet. Vi däckade i lägenheten tidigt på morgonen och dagen därpå flög jag hem igen. Tack för en fin helg.

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

Kommentera

