Tips?

Alltså så här är det, jag ska köpa en filmkamera. Och ni kanske inte vet det men jag är urusel på teknik, jag kommer aldrig ihåg vad nåt heter och har jag lärt mig nåt så sitter det men jag vågar aldrig sväva ut och prova nåt nytt. Så jag tänkte se om ni som läser mina bestyr kanske sitter på nåt råbra kameratips, jag skulle inte gråta om filmkameran också tog fina bilder. Jag vill dock ha en kamera som kan filma rätt bra kvällstid, och som ger en mjuk bild, och tar upp färger så det känns klart. Lite som Ludwig Bell-videon här nedanför. Petrus, du om nån borde ju veta. Men ni andra får väldigt väldigt gärna tipsa om ni vet nån bra filmkamera/kamera.

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Tips?

  1. Anna skriver:

    Nikon D90. Går att fota och filma med autofunktionen och det blir ändå bra. Ljud är helt ok och bild mkt bra.

  2. elvira skriver:

    Nikon D7000. Mkt bra, både bild film och ljud.

  3. Lina*Esteterier skriver:

    Oh, Canon 550 eller typ 7D. Den först är lite billigare (men ändå lite dyr), men jag har hört att den ska vara oerhört prisvärd. 🙂

  4. Annika skriver:

    Canon eos 550d! Mina filmer och foton är gjorda med den, tycker den är super. Och inte heller särskilt dyr.

  5. Annika skriver:

    och ett objektiv: 50mm 1,8

    • Teres skriver:

      Åh dina filmer var min inspiration också, så himla bra.
      Vilket märke på objektivet?

  6. julle skriver:

    jag har ett enda namn åt dej som gör absolut bästa prdukterna på marknaden, och de är sony, även det ända märket som har 5 år garanti, lite dyrare, men mycket bättre! =)

  7. lisa skriver:

    helt klart canon 550d, som annika sa – inte så dyr och himla bra! filmkvaliteten motsvarar väldigt bra filmkameror etc, många av mina kompisar som håller på med film kör med den kameran och är väldigt nöjda.
    det har även kommit en efterföljare – 600d, men jag vet inte hur stor skillnad det är mellan dem även om man kan anta att 600d är snäppet bättre eftersom den är snäppet nyare.
    objektivet annika menar är canon ef 50mm f/18 II, det kostar en tusenlapp och är överlägset alla andra objektiv i den prisklassen. jag har det också och kan absolut rekommendera det.

  8. sofie skriver:

    det där objektivet tjejerna innan pratar om är även det som petrus kört med typ alltid, är jag rätt säker på!

Kommentera

