Ta bort skiten.

Den står där, silvrig, stor som ett hus och dessutom har den en halvcentral plats i vårat fina vardagsrum. Den tar upp alldeles för mycket av våra ungars tid samtidigt som den är en räddare i nöden när trötta föräldrar behöver få sova en stund extra. Men jag tror den ska väck, kastas ut. Ge plats åt vackrare saker, eller kanske bekvämare saker, eller vad som helst. Jag vill bara att den ska bort.

HEJDÅ TV-APPARATEN!

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Ta bort skiten.

  1. linda skriver:

    Gört! Räddaren kan lika väl vara barnkanalen på svtplay!

  2. Frida skriver:

    Åh, jag tänker detsamma ibland. Men som sagt, vad gjorde man utan den ibland?

  3. alex skriver:

    Jag är uppväxt utan tv. Jag kunde känna att jag missade mycket av det andra barn pratade om. Iof var det få i min klass som hade tv så vi var alltid ett gäng som var utanför tv-pratet tillsammans.

    Men idag är det ju annorlunda med internet också.

    Däremot kan jag känna att det blir ett helt annat lugn när vi stänger av tv´n en helg. Jag skulle vilja stoppa den i ett skåp så att det blir ett projekt när den ska på. Då är det inte lika lätt att den bara står på.

    Ja, jag vet inte. Hoppas ni hittar ett sätt som passar er!

  4. sofie skriver:

    Heja! Dom kan ju kolla på datorn istället!!

  5. Martina skriver:

    Vi slängde ut vår! Det som vi vill se finns på nätet, resten av det som visas på TV nu är för det mesta helt värdelöst. Enligt mig 🙂 Och som du skrev, bättre att ersätta dumburken med något vackert!

  6. annika skriver:

    Vi har projektor med en mediabox, Boxee, som har internetuppkoppling och appar med svtplay och andra playkanaler. Skitbra! Projicerar gör vi på väggen så det tar inte så mycket plats. Enda nackdelen är att de vi hyr av hade envisats med att ha en gigantisk tv. Den gömdes i sovrummet och fungerar mest som frukost-tv och klädhängare.

  7. Anna skriver:

    Jag bor på landet och har TV-apparat men ingen antenn.
    Så jag använder den till att se på film på – och min dotter har några DVD som hon tittar på ibland.
    Funkar bra – det blir inte många timmar per vecka – men ibland är det gott.

Kommentera

