Vänskap


Jag skulle säga att jag är en rätt social person, jag tycker väldigt mycket om att ha folk här hemma och är sällan sen till att tacka ja till festligheter. Umeå är dessutom en väldigt öppen stad så här samlar man bekanta väldigt fort vilket är sjukt trevligt. Men det finaste man kan få och det käraste som finns är ju dom vännerna som stannar kvar oavsett. De som aldrig backar när man är ledsen, som inte suckar när man är dryg utan kan säga till så att man blir medveten. De som säger saker i det stora ruset men man vet ändå att dom menar det av hela sitt hjärta dagen efter. De som slänger sig på vardagsrumsgolvet och tar plats, som vet att dom har en plats här. De som hämtar nya tandborstar från ens badrum, och de som vet vad man vill ha i sin godispåse. De som kramar om en när man är upprörd och som står på ens sida och som skulle slåss om så behövdes. De som kan visa sig från sin värsta sida för att dom vet att man stannar kvar. De som vet när man behöver va ensam men som aldrig får en att känna att man är just ensam. De som säger jag älskar dig, jag tycker om dig, du betyder allt för mig, du är kung, du är för full, sov så känns det bättre, jag ringer dig i morgon, jag saknar dig och kom hit!

Det är den finaste relationen jag vet.

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Vänskap

  1. vicky-toria skriver:

    Vilken vacker text om vänskap. Jag önskar att jag hade såna fina vänner som du och dina vänner verkar ha.

    • Teres skriver:

      men, vad sorgligt det kändes. Du har säkert såna fina vänner, om inte annat är du säkert en sån person själv.

  2. Carin skriver:

    Så vackert skrivet!
    Jag brukar läsa din blogg ibland. Hittills har jag aldrig kommenterat, men det här inlägget gjorde mig varm för jag har sådana vänner! Återigen, vackert!

    • Teres skriver:

      Va glad jag blir, båda för att du gillar inlägget och att du kommenterar. Tack snälla.

  3. Klara skriver:

    Jag måste också säga att det var otroligt fint skrivet. Sitter här och blir alldeles tårögd.

Kommentera

