You think it’s funny My obsession with the holy matrimony But I’m just so amazed to witness true love


Nu är det snart ett år sedan jag och David gifte oss. Vi gav inga öppna löften till varandra utan musiknördar som vi båda är valde vi att överraska alla och sjunga en sång istället. När vi gick in i den alldeles ljuvliga ladan där själva vigseln ägde rum spelade våra vänner Robert, Hanna och Mia Jens Lekmans Your are the light, det var så vackert så jag höll på att grina ihjäl mig. Efter vi hade bytt ringar och kysst och allt det där, kom det en kör upp till oss där vi stod och vi tog ton och sjöng samma låt som vi hade gått in till, högt inför alla. Det är det sjukaste jag gjort. Men det var verkligen vår sorts romantik och det var helt perfekt.

Det här är tre stycken andra låtarna som tog stor plats på vårt bröllop.

Jens Lekman – If you ever need a stranger
Den låten framförde Fia som vår vigsellåt. Vackert som en dröm.

Kate Bush – Running up that hill
Sista person att hålla tal var David, jag blev helt stum när jag såg honom där framme vid scenen. Han höll ett sjukt fint tal och avslutade det hela med att sjung running up that hill översatt till svenska. Jag dog.

The Cure – Just like heaven
Vi var helt överens om att vi ville att alla skulle dansa mestadels av natten så vi hade bjudit in vår favorit DJ(vars klubb vi också träffades på)att spela skivor. Den första låten som spelades, dock inte av honom utan av några vänner till oss var just like heaven, då hade vi vår första dans, vilket jag tycker var det jobbigaste på hela kvällen, pardans är INTE min kopp kaffe. Sen dansade vi oss svettiga till klockan 05.00 på morgonen. Och det var den bästa dagen i hela mitt liv, på riktigt.

Här är en lista på de fyra låtarna om man vill höra.

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till You think it’s funny My obsession with the holy matrimony But I’m just so amazed to witness true love

  1. Ebb & flod skriver:

    Dör lite av finheten i detta!

  2. åh. finaste inlägget! grattis till nästan bröllopsdag:)

  3. Emma skriver:

    Det ääär så kul att ta del av andras bröllop! Så fiint!
    Får man fråga var ni höll till?

  4. Kamilla skriver:

    Är det Baggis?

  5. Underbart! Fantastiskt fint i ladan, trasmattorna, ljuset 🙂

  6. kråkan skriver:

    shit, att det är helt helt år sedan nästan.
    älskar för övrigt min hårfärg då. nu är jag typ blond, solen har stulit all färg

Kommentera

