Gudfadern.


Igår kom min och Davids kompis Hannes till Umeå. Jag hade inte träffat honom sen förra året på bröllopet så det var ett väldigt fint återseende.

Hannes är August gudfar, vilket i vår värld betyder att han är den som kommer få ta med August på diverse konstnärliga saker och annat viktigt. En bra vän att ha helt enkelt.

Sen firade vi hans tillfälliga hemkomst med skumpa

och det gjorde vi tillsammans med en tallrik palt men rökt sojafärs, som typ är en av de godaste rätterna som finns. De tyck i alla fall jag.

Det här inlägget postades i Bästa livet.. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Gudfadern.

  1. Christel skriver:

    Och skumpa är ju typ den godaste dryck som finns! 🙂

  2. Kråkan skriver:

    Vilka hunkar alla tre!

  3. Sanna skriver:

    Jag dör så vackert! Alla bilder å allt inklusive jordens mest fantastiska maträtt!! snälla bjud in mig nästa gång!

  4. Linda skriver:

    Rökt soyafärs? Var hittar du det? Palt är ju nästan det godast som finns 🙂

    • Teres skriver:

      ja palt är som himlen. det finns nog inte nån rökt sojafärs utan vi använder vanlig och sen tillsätter vi rökarom, hur gott som helst.

Kommentera

