Tröttheten

Strax efter klockan åtta somnade jag med ett tungt huvud på ett av jobbets matsalsbord. Huvudet gömt under en tröja och där under drömde jag om flyttfåglar som grät sorgetårar och jag vaknade av att min kind var genomblöt. Dom där tårarna hade hamnat där och jag var lättad över att ingen var i matsalen på mitt jobb. För jag ville inte behöva förklara att jag drömmer om gråtande flyttfåglar klockan åtta på morgonen. Det är såna saker jag klarar mig utan.

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

Kommentera

