En bit på väg


Jag har varit hemma sjuk ett par dagar och i morse kom rastlösheten över både mig och David så vi började med bokhylleprojektet. Jag är verkligen inte den som gillar att byta plats på saker, men den här bokhyllan har stört mig sen dag ett så nu var det dags.

Tanken är alltså att bygga runt hela ingången in till matsalen. Än så länge har vi inte fixat den översta hyllan som ska gå över själva dragdörrarna. Så det ser lite knasigt ut just nu.

Dock är det resten av rummen som får bli lidande. Det oändligt stora och mörka presentskåpet som förut stod i vardagsrummet har fått flytta in i matsalen och det ser verkligen för hemskt ut. Tanken är att få ut lite av alla dova möbler här hemma och in med lite nytt. Men i väntan på mer ork får det nog vara så här ett tag.

Det här inlägget postades i Hemmet. Bokmärk permalänken.

22 kommentarer till En bit på väg

  1. Linn skriver:

    gu, vilket mysigt hem.

  2. sofia skriver:

    alltså ni har ett så sjukt fint hem! dör lite.

  3. Hanna skriver:

    Åh, kan du inte ta lite kort på alla rum? Hur många rum har ni egentligen? Hur många kvm? Sjukt inspirerande att se! Tack!

    • Teres skriver:

      hej och tack så mycket. Vi har en femma på nästan 130kvm. Problemet är bara att de flesta rum och gångar är så små, sjukt mysiga men små. Och det gör det lite svårt att ta kort i dom. Men jag kan försöka. Men under kategorin ”hemmet” finns det lite bilder.

  4. S skriver:

    Som alltid är allt så himla himla fint hos er och det kommer bli dödsfint med bokhyllorna om ni bygger över dörren också. Någon gång ska jag ha platsbyggda bokhyllor som ramar in sådär – det är så fint!

    • Teres skriver:

      Tack så sjukt mycket. Hyllan ovanför kommer komma på plats innan onsdag, lovar att återkomma med fullständigt resultat!

  5. kråkan skriver:

    nu överdriver du, det är inte alls så stort och framför allt inte så mörkt som du beskriver!!!!!1

  6. kråkan skriver:

    alltså skåpet

  7. emalj skriver:

    Åh så fint ni har det! Och den rosa soffan är helt underbaaar!

    • Teres skriver:

      tack snälla. Soffan är mitt bästa fynd. En Carl Malmsten, köpt på blocket för 150 spänn.

  8. Sara skriver:

    alltså soffan! ja tack.

  9. Sarah skriver:

    Jättefint! Vill se mer, jätteinspirerande!

    /Sarah

  10. Sofia skriver:

    Fint som tewsan juhu!!!

  11. emma skriver:

    avundsjukan riktigt lyser om mig när jag ser hur du bor. avund avund avund.
    en liten undran, det mörka presentskåpet är inte till salu? eller möjligtvis hela ditt hem?

    kram & tack för en underbar blogg.

    • Teres skriver:

      Du har säkert lika fint hemma hos dig!
      Tyvärr kommer vi nog behålla den, bara byta plats på den, men jag kan säga till när den är till salu!

  12. Frida skriver:

    Jag har haft tanken i barnrummet. Läser gor jag inte men barnens saker dräller överallt! Jag gillart!

  13. svartrandig skriver:

    å vilket fint hem ni har! min dröm om ett hus blir bara starkare när jag ser allt ert fina!

Kommentera

