Från klag till handling

Nu har jag gjort det. Jag har lagt ner pengar på att ordna till min kropp. I snart fyra år har jag känt mig obekväm och begränsad på grund av min kropp. Jag tog beslutet när jag inte tog mig upp upp från golvet för att mina magmuskler är obefintliga. Jag ska bli stark nu. Och jag ska komma i mina kläder som är i stl 40 igen. Jag har fan en hel klädkammare med klänningar som jag inte längre kommer i. Jag begär inte nåt mer.
Styrka är ledordet.

Jag har då inte beställt nån tid under kniven utan jag har helt enkelt skaffat mig en PT. Sjuk grej, men nu jävlar. 1 oktober drar vi igång.

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

27 kommentarer till Från klag till handling

  1. rebebeb skriver:

    Härligt! 🙂 Så himla skönt, att du beslutat dig för att samla styrka och muskler, inte bara förinta och förminska. Hälsosam inställning!

  2. Fia skriver:

    ÅH! Jag vill också! Vars hittar man en bra PT till bra pris?

  3. A.M.O. skriver:

    Tugga bark!

  4. Malin skriver:

    Nu blev jag sjukt peppad! Lycka till med träningen nu och jag undrar också, vart hittar man en PT? Känns så amerikano på något vis =)

    • Teres skriver:

      Ja visst gör det, sjukt amerikano. Jag har faktiskt en online-PT som heter Olga Rönnblom. Sen har jag lyxen att även ha en verklig PT som jag kan ha på gymmet och som drar med mig dit när jag segar.

  5. Josef Boberg skriver:

    Lycka till ❗

  6. anna skriver:

    Vad kostar det? *nyfiken*

  7. Sophia skriver:

    Jag tycker att du är fin! Själv var jag också på väg att tappa sugen och kände mig som en blåval. Då började jag med LCHF och det är det bästa som hänt mig. Jag har en ärvd gen som gör att jag går upp av kolhydrater. Det kommer alltid att vara så. Jag sa goddbye carbs
    och hello vegetables fish and meat. Mådde bättre från dag ett!

    • Teres skriver:

      Men tack snälla!

      LCHF verkar ju bra på många sätt men det funkar inte om man är vegetarian som jag. Eller det skulle inte funka för mig iaf. Jag ska träna mig i form istället!

  8. underbaraclara skriver:

    HEJA TERES! KLART DU FIXAR’T! Man mår så bra när man bestämt sig.

  9. kråkan skriver:

    HEJA HEJA HEJA!!!1

  10. Lovisa skriver:

    Du kommer bli sjukt stark! Gillar detta, mycket.

    • Teres skriver:

      Men tack Lovisa, jag hoppas verkligen på det, skulle kännas så mäktigt att förändra sin kropp på ett nyttigt sätt för en gång skull.

      • Lovisa skriver:

        Jag är med dig i detta projekt! Har inte tränat på länge, på typ ett halvår. Nu ska vi bli starka på rikt. Bära ungar eller svintunga högtalare utan att ryggen går av osv osv. Tänker även: spöa nån i armbrytning kanske?

  11. sofie skriver:

    fasiken, jag vill också vara stark i min kropp! hur tar man sig egentligen till den punkten när man bara ”nä nu jävlar kör jag”? dör ju varje gång jag bara tänker tanken att stå och vara svettig o plufsig och vilse bland annat folk. promenader, ja, svettas på ett gym med okända människor, naae.

    • Teres skriver:

      det bästa med min PT är att man mest kör hemma, vilket är king då jag både är lat samt blyg för gym.

  12. joanna skriver:

    LYCKA TILL, det kommer du att klara bra.
    fortsätt tänka ilsket på saken och känn ”nä nu jävlar” varje gång den där ”åh nej det här tjänar ingenting till”-känslan kommer krypande.

  13. Anna A skriver:

    Hurra för dig och så spännande!
    Igår åt jag chips och en chokladkaka till middag. Idag är jag sannerligen höstpeppad på att komma igång med joggandet och att inte äta kakor av choklad, eller andra kakor heller för den delen, till middag.

Kommentera

