Resten av mitt liv

Vet ni vad jag gjorde igår med hjälp av Charlie? Jo det här!

Vi var på ett ställe jag både dragit mig för och längtat till.

Nämligen hos en studievägledare.

Efter lite läsning i diverse tidningar, samt ett möte med en äldre herre som slängde sig med de konstigaste ordspråken kände jag mig, ja, inte alls mycket klokare.
Han var en hjälte på att få mig att förstå allt praktiskt men mer än så gav det inte.

Så, det får helt enkelt börja med ett högskoleprov.

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Resten av mitt liv

  1. Lovisa skriver:

    1. Coolt med högskoleprov, du är modig. 2. Carlos – så snygg!

  2. Högskoleprov är hm.. en tuff dag! Men det är toppen, för jag har då med mitt låga resultat tagit mig in på utbildningar jag inte skulle gjort annars. Sen har jag visserligen inte heller hoppat på dem, men det hör ju inte hit 😉

  3. heartbeats skriver:

    älskar klänningen. vad är den ifrån?

  4. Rebecca skriver:

    Den där biten innan man börjar plugga är ju livssvår. Jag kände som du, men det löste sig ändå. Tack vare mig själv. och kära du. När jag ser bilderna på dig vill jag klippa lugg. Så förbaskat ursnygg!

  5. Fatima skriver:

    Du verkar hålla på att förändra det du inte är helt nöjd med i livet. Först PT och nu högskoleprov. Modigt att våga bryta invanda och trygga mönster. Inspirerande. Heja Teres!

    • Teres skriver:

      Men tack Fatima. Det är exakt så, jag var så himla less på allt mitt klagande och tänkte att det kanske är på tiden att jag tar tag i det då. Det är läskigt men jag förväntar mig att det ska vara värt det.

  6. Simon skriver:

    Bra där. Jag kan rekommendera studentlivet. Idag ska jag t. ex på capsmästerskap. Det är ett sorts ölspel. Faaaantastiskt.

  7. lovisa skriver:

    gud vad du är SNYGG!

  8. EllinorO skriver:

    Tjoho!

    Räcker upp handen och ba: Fröken fröken jag vet jag vet! ( hur du ska ta reda på vad du vill göra resten av ditt liv alltså? och det kanske är frun föresten)

    Fråga dig tre frågor:
    1. Vilka arbetstider vill du har?
    2. Vad vill du tjäna?
    3. Vad tycker du är roligt och vad är du bra på?

    Sen när du har svarat på de två övre frågorna får du ju lite mera grund för att välja vad du vill bli när du blir stor

Kommentera

