Språket.

Idag överhörde jag min ena son säga till sin bror

”aduuust, du får tio kronor om du säger jävlar till mamma.”

Ja jag säger då det, det är en märklig känsla att höra sina egna uttryck och favoritord ur någon annans mun, speciellt när den där andra är ens son som är tre år.

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Språket.

  1. Sofia skriver:

    Haha va roligt! Jag jobbar på förskola och försöker verkligen att hålla igen när jag är på jobbet, hemma och på rasterna svär jag så jag nästan blir rädd för mig själv så jag antar att mina framtida ungar kommer säga nått liknande som dina fina. Fast jag tycker inte det är så himla farligt att svära egentligen, beror ju lite på hur man göre!

  2. kråkan skriver:

    ahahahahaha!

  3. mrspitepalt skriver:

    Hahaha, fantastiskt! Min treåring säger satan ganska ofta och det vet jag är bara mitt fel. Favoriten var när han skällde på sin far på tunnelbanan för att denne tappade lillebrors nappflaska, ”satan, pappa!”

  4. caroline skriver:

    hahahaha, julian i love you!

Kommentera

