Vi är inte killar, vi är barn


Åh älskade PK-barn

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Vi är inte killar, vi är barn

  1. Chatrin skriver:

    Åh, jag jobbade på en förskola en månad i somras och råkade då höra en konversation mellan några barn som satt och ritade:
    Tjej: Hallå killar, titta vad jag ritat! Killar!
    En av dem hon ropade till: – Vadå killar, vilka menar du? Vi känner ju varandra!

    Så fint!

  2. kråkan skriver:

    haha åååååååh!

  3. Ellen skriver:

    Du är min idol. Om jag får barn någon gång önskar jag att jag lyckas skapa en sådan fin miljö du gett dina barn och att de får möjlighet att bli sådana fria individer som dina får. Tack för all inspiration!

    Ps. Jag röstade på dig i Mama-tävlingen, du skulle vunnit! Det behövs fler som är så kloka och bra som du. Ds.

  4. maria skriver:

    Kloka barn, vilket faller tillbaka på deras kloka föräldrar och andra fina personer i deras närhet! Får vara hur PK som helst men det ger mig, som jobbar med barn/ungdomar och ibland tvivlar, hopp om framtiden!

  5. Ping: SOM MAMMA. « tryhandleme

  6. VolangLinda skriver:

    haha. fantastiskt!

  7. Alex skriver:

    Eller som en kompis dotter kontrade buttert efter att en tant kallat henne söt tös lite väl många gånger på raken: ”Jag är ingen söt, jag är VERA!”

    Men hur har du lyckats? Jag är skitnervös, får min första knodd i dagarna, och även om jag och min man försöker så känns det som att omgivningen kan stjälpa så mycket…

  8. Elin skriver:

    Älskar detta. underbara barn. fler såna!
    teres du är en sån inspiration!

  9. Mari skriver:

    Så himla kloka de är!

  10. Bästa barnkommentaren! Finaste bloggen om barn! Gillar!

    // Bea

  11. Och en helt annan sak… Visst gillar du Marilyn Monroe? Har du sett att det kommit en ny bok ”Marilyn Monroe-Fragment”? Det var en väldigt fin presentation/recension av Ann Heberlein i DN i lördags. Jag blev läspeppad!

  12. Madde skriver:

    Jag fattar inte. De är ju killar. Barn. Människor.
    Du får det att låta som ett skällsord- som om det vore stigmatiserande att identifiera sig med sin könstillhörighet ?!

Kommentera

