Lejon, dom bor inte i Sverige.


Ser ni den det där lilla huset vid den vita pinnstolen? Det är nog det bästa köpet vi gjort till August och Julian. För det första kan dom leka hur länge som helst ensamma med det, för det andra har dom lärt sig så sjukt mycket om djur på grund av det.
Jo det är en bondgård, det glömde jag skriva!
Jag har ju bloggat förut om att jag inte leker med mina barn(läser, pusslar, pysslar mm gör jag men inte så ofta just den där sortens lek). Det är så sjukt fint att lyssna på vad alla djur äter, var dom bor i världen, vad deras ungar heter och så vidare. Sen tycker jag nog det är extra bra eftersom vi är vegetarianer, att dom lixom får mycket kunskap om djur och känner ett intresse för dom.

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Lejon, dom bor inte i Sverige.

  1. Fatima skriver:

    Ni har så hemtrevligt och fint hos er. Älskar att se bilder där lägenheten visas!

    • Teres skriver:

      tack ska du ha snälla! Dom andra rummen är så himla små så det blir sällan bra bilder där från.

  2. tove skriver:

    Det låter bra och fint! Go djuren!

  3. skogskojan skriver:

    Ni är inte dumma päron ni inte. Så mysigt ni har det dessutom! Jag tänkte på en grej, du spelar mycket skivor ute väl? Vilken typ av musik spelar du då? ^^

  4. Josef Boberg skriver:

    Hur tillgodoser vegetarianer kroppens basbehov av animaliskt fett ❓

  5. Anna skriver:

    Kroppen har inget basbehov av animaliskt fett. Alla fetter som är essentiella för människokroppen går att finna på många håll i växtriket.

  6. Bea skriver:

    Som Agnes sa när hon var liten: ”Vegetarianer äter inte kor. Vegetarianer äter inte lejon. Vegetarianer äter inte jultomtar.” Djur som djur lixom.

  7. alex skriver:

    Var har ni hittat huset?

  8. Elri skriver:

    Nydelig stue! 🙂

  9. ida skriver:

    Var är den där mattan köpt? Den är så himla perfekt blå!

    • Teres skriver:

      Den är köpt på nån loppis för typ hundra år sedan, men jag brukar stöta på liknande rätt ofta så håll ba ögonen öppna!

Kommentera

