Tofu!


Om jag kunde laga mat, eller i alla fall om jag kunde veta var man hittar recept i min egen lägenhet, då skulle jag ha delat med mig hur man gör den här fantastiska rätten.
Vegetarisk fisktofufubiff med potatis och tångskagenröra.
En bit av himlen.

Påminn mig att be min man laga den om jag ska bjuda dig på middag nångång.

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Tofu!

  1. Rebecca skriver:

    Men åh, jag vill verkligen veta! Kan du inte tvinga ur David receptet? Snälla rara) 🙂

  2. Freja skriver:

    Jag vill också gärna veta 🙂

  3. Meh, nu blev jag svinhungrig!

  4. emma skriver:

    Åå, jag vill också ha receptet!!

  5. David skriver:

    Ok, här kommer receptet på biffarna:

    2 pkt naturell tofu
    0,5-1 dl vetemjöl
    citronskal eller citronsaft
    1/2 buljontärning löst i några msk vatten
    0,5-1 dl hackad dill
    1 tsk rökarom
    salt
    svartpeppar
    lite cayenne eller tabasco

    Mosa tofun och blanda i mjöl och kryddor. Forma till biffar och stek i rapsolja. Receptet är höftat och det går säkert att blanda i annat gott också. Hemligheten är i alla fall rökarom, dill och citron – det är det som ger fisksmaken.

    Tångskagen:

    1 pkt vegansk Sour supreme
    1 burk tångcaviar
    1 msk vegansk majonäs
    finchackad lök, t.ex. charlottenlök eller gräslök
    0,5 dl finhackad dill
    salt och peppar
    lite citronsaft

    Blanda allt och låt stå. Går säkert att smaksätta med nåt mer också.

  6. liisdotter skriver:

    vi testade receptet och åt fejkfiskburgare i bröd till middag, sinnessjukt gott tackar ödmjukast för receptet!

Kommentera

