Jag vet inte om det är missunnsamhet eller bara en jävligt dålig förmåga att kunna känna glädje för andra människor, som rätt ofta också råkar vara ens vän.

Vet ni vad jag älskar?
Jag älskar när folk stöttar varandra, när man hjälper varandra, hejjar på varandra, peppar varandra och bara är allmänt glad för att man tillsammans gör saker så att den här vardagen blir extra festlig då och då. Det behöver inte ens handla om festlighet, utan mer om att man ger varandra lite energi och stöd när man behöver det. Den här helgen har varit ett fantastiskt bevis på det.

Men ibland kommer det som ett brev på posten, dom där orden som sårar och bara får en att gå från hundra till noll.

För så här är det, men behöver inte säga sin åsikt om allting hela tiden, det behöver man faktiskt inte. För ibland är dom där åsikterna inget mer än en kniv i ryggen eller en spark i magen. Man borde kunna unna sig att ibland bara säga ”bra jobbat”.
Punkt, inget mer.

Jag är så trött, överallt är jag trött och stressen sitter som ett ekorrhjul innanför min bröstkorg och bara kör på. Jag är obalanserad, ofokuserad, grinig, slutkörd och less. Så är det.

Det här inlägget postades i Tiga är brons. Bokmärk permalänken.

25 kommentarer till Jag vet inte om det är missunnsamhet eller bara en jävligt dålig förmåga att kunna känna glädje för andra människor, som rätt ofta också råkar vara ens vän.

  1. Fia skriver:

    Jag hade en av mitt livs härligaste kvällar i helgen. Tack för det fina Teres! ❤

  2. saralovisa skriver:

    Det här är exakt vad jag och min karl pratat om hela helgen! Jag blir så trött på när man itne bara kan finnas där för varandra. Och om man inte orkar ge något stöttande kunde bita sig i tungan istället för att säga något fult!

    Hejja dig Teres. Hoppas att dagen blir bra!

  3. Trubbel skriver:

    Tjabba Teres! Vi ville bara säga tack för vi fick komma och vara en del av eran fantastiska kväll. Vi hade så jävla kul och det är tack vare er som styrde upp detta. All cred till er. Kram och du är grym! /Trubbel-tjejerna

  4. Amanda skriver:

    Missunnsamhet = jävligt osexigt = folk tappar lusten = inget sex = inga barn = ingen mänsklighet. Fatta hur illa det kan gå för mänskligheten om folk är missunnsamma!!!!

  5. alex skriver:

    Jag såg dina tre killar på café häromdagen. Jag stod och väntade i toalettkön och en av de små stod och tittade ut genom ett fönster. Jag tänkte att där står jag och ser en liten Teres och du var inte där. Det var fint på något sätt. Ah, svammel.

    Vad jag tänkte skriva är att du är grym och en person jag gillar så mycket. Hoppas du mår bättre snart. Stor kram till dig från mig.

  6. Björn Agnemo skriver:

    Dont mind the haters. Tyvärr är det lätt att säga men svårt att omsätta i praktiken. Jag tror att missunnsamma människor inte har någon empati för människor de inte känner personligen samt att dom tror att alla människor är lika okänsliga som dom själva och därför tror dom att dom kan haspla ur sig onödig opepp och ändå tro att ingen egentligen kommer att ta åt sig.

    Lördagen var en alldeles igenomtrevlig historia, bra gjort! Hädanefter vill jag att alla ställen i umeå alltid ska ha opera i kön.

    Dessutom triggade eran ljusshow och den på baggböle herrgård igång en UFO-debatt på VK, och det är ju aldrig fel!

    • Teres skriver:

      haha ja operan i kön var verkligen en hit!

      Ja jag läste det, så sjukt roliga kommentarer. Hoppas vi ses till helgen på pop etc!

  7. Anna A skriver:

    Det var en helt fantastisk kväll och jag har nog aldrig dansat så hårt. Jag känner mig fortfarande fylld av energi och träningsvärk. Heja dig!

    • Teres skriver:

      Men så himla kul, jag blev väldigt glad av att se er båda där, jag hoppas på mer sånt!

  8. langrandigt skriver:

    Teres!

    Du ska inte ta åt dig – även om det kan vara svårt. När man arrangerar saker, jobbar med kultur eller tex. spelar i band får man utstå det mesta vad gäller kommentarer & kritik för att inte tala om alla tips (önskade eller oönskade) man får. Du tror på det du gör och det är det viktigaste. Och se så många som gillar´t! Jag har jobbat hårt på att koppla bort – eller koppla upp mot en annan roll ibland. Det kan funka.

    • Teres skriver:

      men kritik kan jag ta, jag kan fatta att folk hatar klubbliv osv. Men jag kan inte köpa att mina egna vänner inte ens kan kosta på sig med en klapp på axeln eller bara en ”ändå bra att det händer något”-anda. Det är det jag inte köper.

  9. elin skriver:

    Du har helt rätt!

  10. Karin skriver:

    Teres, du är så himla bra! All kärlek till dig.

    • Teres skriver:

      tack fina karin. Tänker på dig ibland och hoppas att allt är bra med din fina familj.

  11. Ping: Inspiro « zallik

  12. tove skriver:

    Jag håller med helt.

Kommentera

