Dags att åka norrut nu?


En gång i tiden var jag vansinnigt förälskad i en person, den personen blev senare min bästa vän. Han var en av mina bästa vänner redan då men jag var så kär i honom men inte han i mig så det var svårt att se den vänskapen med klara ögon. Jag var kär i honom i så sjukt många år. Vi såg likadana ut i en period, vi brukade tupera varandras hår och röka på min mammas balkong, vi gillade deppig musik och det finaste jag fått var ett brev av honom, ibland tar jag fram det där brevet och slungas tillbaka tretton år och vill bara krama om den där flickan som var så himla himla feg och osäker.

Nu sitter jag här och lyssnar på red house painters och det kan ju inte vara bra, men jag är ju en sucker för nostalgi så jag låter mig hållas ett litet litet tag till. Kanske tills han kommer hem hit igen.

Det här inlägget postades i Teres hjärtar.... Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Dags att åka norrut nu?

  1. saralovisa skriver:

    Gud vad fint! Man måste ändå älska den handlösa förälskelsen man faller helt pladask för!
    Ljuvt att ni kunde förbli bästa vänner:)

  2. Carl Åkerlund skriver:

    Varför förstod jag inte bättre?

Kommentera

