En onsdag.

Idag har jag varit ledig med August och Julian hela dagen. Det bästa med mitt jobb är att jag har en till två lediga dagar i veckan och då får vi tre hänga med varandra och göra precis vad vi vill. Andra föräldrar brukar ofta fråga mig hur jag hinner med allt jag gör, att jag borde ta det lite lugnt och ta vara på tiden med mina barn osv, ni vet grejen.

Men saken är att jag inte ser nåt problem i det jag gör, inget alls. Jo kanske att jag ibland är trött, men vem är inte det?

Men dom här dagarna, som idag, när vi vaknar tillsammans och bara tar det så lugnt som vi kan, dom dagarna är smått fantastiska. Även om 70% av dom består av nej-sägande, stoppa bråk, säga till, tjata, gnälla och bli så less så man blir tvungen att skrika lite i kudden. Men, he e som så sjukt värt det. Vi bara ser på lite film, läser lite, bygger lite lego, tar bussen och handlar, klär ut oss, snackar. Och bjuder över en vän på middag. Fin dag. Fin onsdag.

I morgon lämnar jag familjen och Umeå för Göteborg. Men jag är tillbaka igen på söndag. Och det kommer också bli smått fantastiskt.

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

Kommentera

