finUme

Nu är jag hemma igen efter klantmisstaget i går kväll.
Jag fungerar så här, jag kan vara från min familj i många dagar utan att försmäkta av saknad, men när jag vet att jag ska få träffa dom är varenda sekund som en tortyrnål som bara sticker längre och längre in i min hud. Och i går skulle jag ju åka hem till Umeå från Göteborg, frid och fröjd är allt men när jag kommer till Landvetter finns det inget flyg till Umeå. Jag har alltså missat mitt plan med tre minuter och jag bryter ihop i ett tårbad där framför personalen. Miljoner tårar senare blir jag ombokad till idag istället, samma buss tillbaka och skammen syns i ansiktet. Jonathan Johanssons Stockholms-låt om och om igen och jag tyckte förfärligt synd om mig själv.

Fint bonusdygn i Göteborg dock, men nu är jag hemma.

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till finUme

  1. VolangLinda skriver:

    åh fy för att missa flyg alltså. det känns för en stund som att hela livet ska rämna framför ens ögon, sjuk känsla. skönt att du är hemma nu! och den där låten alltså, jag har den också på repeat, dag ut och dag in, tror aldrig jag kommer tröttna.

  2. joanna skriver:

    jamen när man ska åka hem till sin familj, till sina barn, då vill man ju bara hem!
    förstår tårbadet.

  3. Chula skriver:

    aj. Det där har jag också gjort!

  4. Ingvild S skriver:

    Du, har du noen Göteborg-tips? Tenker en tur før jul 😀

Kommentera

