Jag ska aldrig önska mig sjuk igen, inte ens lite sjuk.


August härmar mig rätt bra just nu. Det är ungefär så här läget har sett ut för mig den senaste veckan. Sängliggande. Febern gav upp kampen för ett par dagar sen men den eländiga hostan biter sig kvar och jag blir snart galen. Vet ni hur mycket träningsvärk man kan få av att hosta? rätt så mycket ska jag tala om.

Jo, jag tänkte bara berätta att har gjort slut med min PT. Det grundar sig på en del olika saker men kanske främst eftersom hon hade noll koll på vegetarisk mat och redan där tappade jag förtroendet. Sen var träningen utformad för folk som redan kan träna och inte såna som jag.
Men jag märkte också att mina gamla ätstörda beteenden kom tillbaka. Konstig nog eftersom just det brukar hålla sig i schack när jag tränar. Men jag började äta lite och kände mig stolt när jag la mig lite hungrig men trots det lyckades somna. Det är aldrig bra.

Så nu är jag tillbaka på ruta ett igen.

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

25 kommentarer till Jag ska aldrig önska mig sjuk igen, inte ens lite sjuk.

  1. sessy skriver:

    Fast jag skulle ändå vilja påstå att du är längre fram än ruta ett om du själv ser ditt mindre sunda beteende och gör något åt det. Tummen upp!!

  2. Elin Maria skriver:

    Jag vet inte om jag har tipsat förut, jag brukar nämligen tjata om detta, men jag kan inte låta bli. Kolla in inläggen under kategorin träningsskola hos linna johanson; http://linnajohansson.se/. Det var hon som till slut fick mig att träna regelbundet och långsiktigt. Inte nödvändigtvis så mycket, men långsiktigt och utan att fundera för mycket på mat (inte fundera på mat alls faktiskt förutom att få i sig tillräckligt med energi när man har tränat). Jag började träna efter hennes ”var snäll mot dig själv”-tips för ett år sedan, och det håller än. Det är liksom träningsskola för oss som hatade skolgympan.

  3. Elin Maria skriver:

    Förresten, det känns som att jag missade poängen: grymt att du kunde se ätstörningstecknen i tid och stoppa dig själv. Skitbra jobbat!

  4. Chula skriver:

    Jättestrongt av dig att stoppa dig själv. Imponerande!

  5. annacate skriver:

    Heja dig, du är så KLOK, STARK och BRA!

  6. emma skriver:

    Heja heja heja dig som såg alla tecken och bröt, det låter som helt rätt beslut! Så jävla bra du är!

  7. Emmy skriver:

    Shit vad lik Agust va Julian på den här bilden!!

  8. Ingvild S skriver:

    Go! Go! Go Teres! 😀

  9. Anna skriver:

    Tänkte skriva samma sak som Sessy. Att du la märke till att något inte var bra för din hälsa och att du valde bort det, tänker jag är långt mycket längre fram än ruta ett. Och som Ella Maria skriver, Linnas (http://linnajohansson.se/) tänk och tips är så bra. Man skulle ha henne som PT! Fast det skulle i och för sig vara dumt mot världen att stjäla hennes tid på det sättet, när man också vill läsa hennes bok och kanske allt hon tänker och funderar på om sakernas tillstånd. Ursäkta sidospåret! Kort och gott: Grattis till bra beslut och den framgång det är!

  10. M skriver:

    Instämmer med sessy!

  11. Hanna skriver:

    En helt annan sak: Hur har ni fått göra om så mycket i er hyreslägenhet? (Skulle behöva lite tips!). Känner ni er hyresvärd privat eller har ni sagt att ni kommer bo där sjukt länge – eller hur gör man? Krya på dig! Kram!

  12. maskros skriver:

    Hej! Jag är en ganska ny läsare av denna blogg… men jag ville bara säga hejja hejja dig! Man ska göra slut med människor som inte är bra för en. Hejja hejja!

  13. Rutan skriver:

    Ja, det är någonting som jag har kämpat med ett tag jag med. Försöker att lura mig själv genom att ändra livsstil – köper inget busskort, bestämmer tid med kompisar på ålidhem när jag är på stan osv. Det håller tankarna borta för min del i alla fall. Hoppas du hittar ett sätt. Kram.

  14. Fröken Öquist skriver:

    Herregud vad jag tycker om din blogg. Fin är den. FIN.

  15. Fatima skriver:

    Amen åh, vad tråkigt med din PT. Det krävs ju ändå en del att ta sig tiden och lägga ut pengarna. Hoppas du hittar en annan bättre PT som utgår från dig. Eller om du struntar i PT och blir träningspeppad på egen hand helt enkelt. Mitt bästa träningstips är en träningskompis. Då blir träningen som en trevlig dejt och man avbokar gärna inte tid med någon man gillar. Idag ska jag själv träna med min vän Emma. Och nu kanske det låter som att jag gör det var och varannan dag, men det stämmer inte. Sen jag blev gravid är detta min tredje träning. Men om jag inte börjar träna två gånger i veckan minst så dras mitt kort in. (av mig själv alltså, jag tänker inte betala om jag aldrig är där!)

  16. Fatima skriver:

    ps. Jag är alltså inte gravid igen, som det kanske låter som. Min dotter är numera 5,5 månader och jag ska idag träna för tredje gången sen jag blev gravid med henne. Inte hurtigast i stan. ds.

Kommentera

