2004


Jag hade lämnat den gråa stadsdelen där husen såg likadana ut och där allt luktade pizza och instängdhet. Jag hade lämnat min första pojkvän, min ena katt och en drös av lila kläder. jag började kamma håret, bytte cigarettmärke och började känna nån slags lust att uppleva saker igen. Det året jobbade jag på Emmaus, min systerdotter föddes och jag gick i den bästa klassen men de bästa förutsättningarna för halvtrasiga personer. I min klass fanns vilja, vänskap och sjukt mycket lust.

Det var året då jag blev rädd för mörker, män och att gå hem själv. Det var året jag blev för full för att minnas vad som hände den där natten och året då jag grät floder av hat-tårar. Men det var också året jag var kär i en drös personer men kanske mest i en person som jag aldrig träffat men vars ord och röst fick mig att smälta. Vi pratade ofta om höst, äppelträd och jag skröt om mina hångel för att frambringa nån slags svartsjuka. Jag brukade lämnade små lappar till killar jag sett på stan som jag tyckte var söta, och jag bjöd, inte helt ogenerat, ut den där personen vi kallade hemtexkillen. Och fick där uppleva min sämsta date ever.

Vi brukade kolla på musikvideos min bästis och jag. Dricka bubbel, cykla mycket och dansa i vardagsrummet. 2004 var alltid ditt och mitt år.
Always and forever.

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till 2004

  1. Syrran skriver:

    Ja det var ett år var bra och jobbigt och som jag inte skulle vilja vara utan…

  2. amandark skriver:

    fetaste inlägget! får man önska mer sånt?

  3. Johan Andrén skriver:

    peggy lejonhjärta är bra.

  4. Ulrika skriver:

    Jag har inga bra minnen av Hemtex heller, fast affären då. Jag fick missfall där.

  5. jonas skriver:

    det här var väldigt fint skrivet!

  6. Fröken Öquist skriver:

    Fint. Känns som om ditt 2004 är lite av mitt 2011. Självklart inte exakt men jag måste säga att jag känner igen mig.

    • Teres skriver:

      Jag hoppas innerligt att ditt år slutar bättre än mitt, Av hela mitt hjärta önskar jag det.

  7. Physalis skriver:

    Tänker på dig!

Kommentera

