Första Advent

I morse vaknade jag utvilad och pigg för första gången på länge, jag och kidsen klev upp och tittade runt på julpyntet som jag hade satt upp kvällen innan och när första ljuset tändes var dom extremt peppade.

Vi pratade om december och jag förklarade att det var ett tag kvar till julafton med dom vägrade köpa det och fortsatte tro att det var i morgon. Dom skulle bara behöva sova först sen var det dags för julbord och tomte. Man får bara hoppas att besvikelsen i morgon är överkomlig.

Mina två viktigaste intag på morgonen, ägg och D-vitamin.

På eftermiddagen gick vi till pilgatan för att lyssna på när Åke läste ”Pettson får julbesök”, jag hann även med att planera juldagsfesten tillsammans med Magnus. Sen hem och kolla på vem-filmen och vänta på soppmiddag.

En bra söndag som nu ska avslutas med att se Drive och ligga med huvudet i makens knä. Alltså, inget snusk, ba hederligt hårpill.

Det här inlägget postades i Bästa livet., Ungarna.. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Första Advent

  1. Saralovisa skriver:

    Ååh så underbart! Pettson får julbesök är och förblir det bästa jag vet kring jul. Jag lyssnade på det kassettbandet jämy, jämt, JÄMT som liten! 🙂

  2. Linda skriver:

    Så himla fina bilder. Man riktigt känner adventskänslan och lukten av nejlikeapelsiner. Har också funderat på D-vitamintillskott, men trodde att det räckte med hederliga D-droppar som småungar tar.. Vet du om de funkar eller bör man köra pillerformen som du gör?

    Tack för finaste bloggen. Man blir så glad när man ser att ett nytt inlägg poppar upp!

    • Teres skriver:

      Linda!

      Tack för de fina orden, Jag tror det är en högre dos i dom jag tar, men d-droppar räcker säkert mer än väl. ha det fint.

  3. Hela konkarongen skriver:

    Vilken perfekt 1:a advent. Jag instämmer med Linda, din blogg är så otroligt fin, inspirerande och vettig. Tack för det!

    /Sarah

  4. Helena skriver:

    Jag vill typ äta upp dina barn så fort jag ser dem! Cute overload på dem.

  5. Amanda Ruuth skriver:

    Åh. Kärleksattack rakt in i hjärtat.

  6. hejregina skriver:

    Alltså jag fick den aha upplevelsen i helgen med. Julen alltså, finns det något annat vi gör en sån stor deal av? Det är ju någonting som i stort sett alla har en räkna ner lista inför en månad i förväg. Det är ju inte konstigt att barnen peppar som 17. Kul ju, men som sagt, inte konstigt.. Dom är ju redo nu.

  7. Madeleine skriver:

    fina bilder från din advent! att bli pillad i håret är med i min bästa topp tio-lista. att bli klappad på fötterna är en bubblare!

    • Teres skriver:

      ja hårpill är DET bästa som finns, man kanske kan önska sig det i julklapp, kostar inget och är bra för miljön(eller det är inte skadligt iaf, bra kanske var en överdrift)

Kommentera

