Familjen.

En av mina bästa vänner har skrivit ett öppet brev till August, och det är så fint att jag börjar grina varje gång jag läser det.
Här kan man läsa hennes blogg , den är fin som snus.

”Kära August,
Tack för att du vill vara mitt barn! När jag vaknade imorse hade jag ingen aning om att jag i slutet av den här dagen skulle vara din förälder. Jag steg upp, slog på nyheterna, rostade ett bröd och lite senare så var jag helt plötsligt en del av din familj! Dagens bästa grej!
Jag började tänka på när jag var i din ålder. Då hade jag bara två föräldrar. Med åren blev de några fler och det var tur för jag hade dessvärre oturen att tappa bort en och annan av dem längst vägen. Familjen fungerar lite så, beroende på hur man tänker och känner inför själva idén. Familjen kan vara precis hur relativ som helst eftersom den är en social skapelse, en hägring och därför kan den också innefatta så mycket mer och så många fler än vad vi lär oss bli vana vid. I min familj ingår några, noga utvalda, människor, däribland du. Man måste välja varandra, det är dealen för att ingå familjeskap, men man får också ändra sig, det är okej. Du är tre år nu, du har massvis med tid att välja och jag tror att du kommer göra de allra bästa valen, det tvivlar jag inte på. Du är ju ett geni, skapad av en skål med polly & kritor, samtliga star wars-filmer, en gardrob fylld av klänningar, ett lotta-skratt, två travar böcker plus två pulserande blodfyllda hjärtan. Och jag är övertygad om att din stora person kommer att växa så mycket att den snart växer ur den där lilla kroppen som du har. Och jag hoppas att du fortsätter precis så, bara växer och växer så hela världen knakar.
Din familjemedlem,
Amanda Ruuth”

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Familjen.

  1. Karin E Jansson skriver:

    Sirpa brukar fråga mig, ”Karin, visst är du min?”. Och jag typ faller ner på golvet och skriker av lycka, ja, jag är din! Kärlek!

  2. annika skriver:

    Otroligt fint skrivet.

  3. VolangLinda skriver:

    verkligen fantastiskt fint! blev tårögd här framför datorn. idag skriver jag lite om dig på min blogg förresten. kram.

  4. saralovisa skriver:

    Åh det värmde i hjärtegropen!

Kommentera

