Julfika


Ibland får man den där ivern ni vet, det känns ungefär som en kärleksattack, det bara slår till i hjärtat och man bara måste träffa nån eller bara måste säga till någon hur mycket man älskar den. Ungefär så kändes det när jag spontanbjöd in till julfika bara för att ha mina kära vänner nära mig. Och det var en himla bra känsla att följa.

Jag fick småkakspeppen och bakade en hel drös och köpte lite olika ostar, sen glögg och resterna av chokladaskarna samt apelsiner i mängder. Det var alldeles för mörkt för att få några bra bilder, Monika, Ellen, Joel och Hanna för helt enkelt symbolisera hela gänget!

Det här är det bästa med julen, på rikt.

Det här inlägget postades i Bästa livet., Festligt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Julfika

  1. saralovisa skriver:

    Det är helt magsikt men spontana kärleks träffar.
    Så himla klokt av dig att investera i lite julkärlek, det gör gott för själen!
    Ta hand om dig fina kvinna

  2. Christel skriver:

    Jag minns de där träffarna från min barndom, hur mammas vänninor och systrar brukade titta in och bara sitta och småfika och prata i flera timmar medans vi barn lekte.
    Det händer så sällan nuförtiden, nu ska alla dejter planeras någon vecka innan för att alla ska ha tid. Det är synd. Mer spontanfika åt folket!

Kommentera

