Hjärtebarnet mitt.

Vi är mitt i det stormiga just nu jag och bloggen. På nätterna ligger jag vaken och funderar på våran framtid och hur vi ska ta oss ur det här. Jag tänker också på att det är bisarrt att jag tänker på oss två som en verklig relation. Jag skulle lätt bara kunna radera bort allt och aldrig se tillbaka men jag är ju en nostalgiker och lite av en dramaqueen så det skulle nog sluta i katastrof.

Men seriöst. Jag har på riktigt hamnat i en bloggkris, allting känns väldigt ointressant. Jag skulle mest vilja skriva om musik med det verkar vara det ämnet som ni mest av allt ogillar. Eller om mina vänner men det känns för utlämnande. Jag vill också skriva om spontana saker, korta inlägg, lägga upp mobilbilder osv, men det känns för oseriöst på nåt vänster.

Jag älskar ju allt som den här bloggen gett mig, det är lixom magiskt att få brev från nån som gillar det man skriver, eller när det kommer fram personer och säger uppmuntrande och kungliga saker. Eller när ni säger att ni lyssnar på mina låtlistor på fester eller när ni säger att mina kids är gulligast i stan. Jag gillar ju det.

Va fan, kan det inte bara kännas som förut, lätt och ledigt, inga problem, ta dagen som det kommer, blogga som om det inte fanns nån morgondag. Va, kan det inte bara bli så igen?

Det handlar mest om att jag inte riktigt vet vad jag verkligen vill med bloggen längre. Men när jag vet vad jag vill kommer ja bara att köra på, men jag har inte riktigt hittat det än.

Det här inlägget postades i Tiga är brons. Bokmärk permalänken.

26 kommentarer till Hjärtebarnet mitt.

  1. EllinorO skriver:

    men hörru, du får vara hur seriös eller oseriös du vill det är ju din blogg. Gör som du vill, skriv om stort och smått och djupt och ytligt.
    DET ÄR DIN BLOGG:

    Fyll i listor, lägg ut mobilbilder. Strunt samma. Det är din blogg. Jag gillar den endå

  2. Men snälla du, visst kan du! Det är alla som du och jag som förändrar världen! Se filmen från mypress.se och du förstår! Våga leva och våga vinna! Förstå vad jag menar och se: The Cracy Ones.. från vår domän och du förstår! Sköt om dig!!

  3. Emma af Alby skriver:

    jamen, skriv som du vill! du började väl inte att skriva för att du räknade med att få sån respons som du nu får? är det inte bara en bonus, från att ha skrivit av lust? några kanske faller bort, andra kanske faller in. men i slutändan ska man väl skriva så man trivs själv.

  4. Sarah skriver:

    Jag tycker att både du och din blogg är jätteinspirerande! Och vem har sagt att det är oseriöst med mobilinlägg? Jag tycker ofta att de spontana inläggen är de bästa. Och mer musik tack 😉

    Heja Mina bestyr!

    /Sarah

  5. annika skriver:

    Jag älskar din ärlighet i bloggen. Jag hoppas innerligt att ni får ett långt liv tillsammans, ibland kanske ni tar semester ihop för att vårda kärleken. Men det är helt okej, så länge ni skickar bilder.

  6. amanda skriver:

    Ja, skriv! Och skriv om musik, VARFÖR du älskar den låten och varför den nya låten med henne är så genialisk. Det hade jag velat läsa!

  7. Mathilda skriver:

    Skriv om musik! DU har verkligen hjälpt mig att hitta ny musik och jag skulle gärna vilja få mer tips, för du är grym!

  8. Lajnen skriver:

    Ja! Mer musiktips! Du har bästa smaken och bästa bloggen. Oavsett vad det står om så blir man inspirerad så fort man går in här.

  9. joanna skriver:

    men så skriv om musik då!
    vi är nog många som gärna läser.

    och ”oseriösa” inlägg med snabba bilder och kort text brukar iaf jag alltid gilla lite extra, det känns lite som ”bakom kulisserna” så jag tycker att du ska göra även såna utan att tveka.

    bloggen är du, den formas efter dig.
    det kan inte bli fel då.

  10. kari skriver:

    Musikk er jo fantastisk! Skriv om det. Du gir sååå mange bra tips, og det er alt for få blogger som skriver om det (som har samme smak som meg).

    Eller bare gjør som du vil. Elsker mina bestyr uansett 🙂 Hver dag!

  11. Elin skriver:

    å snälla gör inte slut!
    jag tycker din blogg är så jefla bra.
    skriv om vad DU vill, kan inte tänka mig något bättre än mer musik och kortare inlägg. önskar bara mer mer!
    men förstår ju att om relationen inte känns pepp utan trist och kanske destruktiv så måste man lämna. men ni kan väl vara vänner? KRAM

    • Teres skriver:

      haha så himla fint. Vi har bestämt nu att fortsätta ett tag till, kanske nåt slags öppet förhållande men vi är fortfarande ihop. Bra deal tycker jag.

  12. A.M.O. skriver:

    Bloggkrisa, been there done that x 1000 och enda sättet att komma ur krisen är att just blogga på det sättet du vill men tvekar på. Bara göre! Heja dej!

  13. Hanna skriver:

    åh. bara du aldrig slutar skriva. då lägger jag ner.
    du är bäst.

  14. Fatima skriver:

    Jag älskar också allt din blogg gett mig och jag hoppas att ni får den nytändning du behöver för att börja älska att blogga igen!

  15. Henrietta skriver:

    Skriv om musik! Jag läser gärna om musik. Är själv dålig på att upptäcka nytt och då är det alltid bra om det finns andra som, så att säga, kan göra det åt en.

Kommentera

