Snart 4 år!


Om ett par veckor fyller A & J 4 år. På August önskelista står en svart snurrkjol och dockgrejer högst upp på önskelistan tillsammans med en barndator. Julian känns rätt obrydd även fast även han gillar att få paket. Jag känner att sakerna väller över oss, folk frågar vad dom önskar sig och jag önskar mest att jag fick sortera bort halva deras rum, men nu är det ju dessvärre inte jag som fyller år.

Kanske dags att börja införa regeln om att när en ny sak kommer in ska en gammal sak ut.

Det här inlägget postades i Ungarna.. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Snart 4 år!

  1. en sak som min bästa vän som fick barn väldigt tidigt alltid gör när barnen fyller ár eller när det blir jul och folk frágar vad de önskar sig är att hon ber om att folk sätter in lite pengar till ett ”körkortssparkonto” som hon har fixat át barnen när dem var ungefär i dina tvillingars álder. sedan har barnen ganska tidigt börja gá pá ballett och musikskola, och dá bad hon om att folk skulle ge dem t.ex. tvá veckor pá ballettskolan, istället för att ge en massa prylar. visst blev det i alla fall alltid ngt att packa upp för barnen, men det stoppade prylhavet frán att bli större än absolut nödvändigt. och sá har hon infört att dem gár och säljer pá bakluckeloppis 1-2 gánger om áret, och dá säljer barnen de leksakerna som de inte vill ha längre, för att sedan fá köpa nya grejer med dem tjänade pengarna =) de älskar bakluckeloppis!

  2. C skriver:

    Vi kör just för tillfället: 1 in 2 ut. Detta för att vi efter endast två år med villa har fyllt den med skrot. Dags att skänka/kasta/sortera bort energitjuvarna i forma av oreda och fulla skåp/garderober.

    Kör en rens i deras rum innan födelsedagen. Sälj, kasta eller donera till flyktingmottagningen så ryms mer grejer sedan. Förändring brukar uppskattas även av barn, speciellt när det gäller nya saker att undersöka, leka med, prova och kivas om =)

  3. A skriver:

    Hej, det här har inget med det här inlägget att göra, men jag kom på att jag behövde skriva en grej till dig! Har efter många år i arbetslivet börjat plugga igen och har intro med nya klassen den här veckan. Rätt ängslig grupp, mycket positionering och osäkerhet. Har gått runt med en oskön känsla i kroppen hela kvällen. Surfade på lite bloggar och så kom jag på att när jag surfar in hos din blogg blir allt lite göttare. Jag blir lugn och glad av att läsa dina inlägg, de känns så skönt fria från pretentiöshet och ängslighet. Grundade och sköna, helt enkelt. Ville vara säga det, hoppas du förstår hur jag menar. Power to you!

  4. Frida skriver:

    Jag håller med. Jag hatar leksakshavet! Jag rensar undan och ställer ned i förrådet när ingen ser 😉

  5. Kajsa skriver:

    Min pappa samlade en dag upp en svart sopsäck med leksaker som låg och skräpade på golvet och hedde den nere i källaren. Tydligen så hade jag och mina syskon inte märkt att nåt var borta på flera månader.

  6. Ulrika skriver:

    Jag brukar skänka gamla leksaker o kläder till Kvinnojouren som finns öst på stan när jag rensar ur.

Kommentera

