Nu är du bara någon som jag brukade känna/Och jag var DJ den där kvällen


Årets första lista. Väldigt bra tycker jag själv. Jag testar oftast mina listor genom att lyssna igenom dom i hörlurar när jag går på promenad. Jag vill att låtarna ska ge mig tre saker. Antingen speed, alltså att jag inte kan sluta gå, nästa så att jag börjar dansa och händerna smyglyfts upp mot luften och stekardansen ligger där och pyr. Känslan av att va med i en musikvideo typ, jag ser nog hemskt konstig ut om man ser mig på håll.
Andra grejen är grin, alltså att låtarna får mig till tårar och den tredje är att texterna ska kännas träffande, gillar när man kan placera ut orden så dom passar sånt som händer mig just nu. Gillar texter med historia, sex eller detgörsåontihjärtatsåjagbaramåsteslåhändernamotmarken, typ så.

JANUARI!

Det här inlägget postades i Musik. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Nu är du bara någon som jag brukade känna/Och jag var DJ den där kvällen

  1. Fatima skriver:

    Tack för listan! Jag gör också musikvideogrejen hela tiden, i t-banan, i affären, på promenaden. Oftast mimar jag med också ha ha

  2. Jessica skriver:

    Tack för dina grymma spellistor! Har hittat många av mina absoluta favoritlåtar via din blogg:). Och förresten ser ju dina småkillar störtsköna ut:)!

Kommentera

