Våra Bestyr!


Alltså, kom på en sak. Kan inte ni alla bara ge mig eran absolut bästa låt. Vore så sjukt kul att höra samt att jag skulle behöva en lång lista att lyssna på när jag är på jobbet vissa dagar. Ta den som ni tycker är bäst just nu. Gammal eller ny spelar ingen roll, inte heller om den är pepp eller tårtörstande. Allt får plats. Men bara en låt per person. Nu gör vi världens grymmaste lista!

VÅRA BESTYR!

Det här inlägget postades i Musik. Bokmärk permalänken.

94 kommentarer till Våra Bestyr!

  1. jessie skriver:

    åh, vad roligt! svårt att välja bara en låt… men jag bestämde mig ändå för min favoritlåt med First Aid Kit. ska bli kul att följa utvecklingen på spellistan. 🙂

  2. Tove skriver:

    Bäst just nu: When saints go machine- Kelly.

  3. Min favoritlåt just nu (och nästan jämt) är Haw med 16 Horsepower. Älskar älskar älskar 16 Horsepower.

  4. Helena skriver:

    Bon Iver – Wash

  5. Moa skriver:

    College feat. Electric Youth – A Real Hero

  6. martina skriver:

  7. Ida skriver:

    Åh vilken kanonfin idé! Som en gåva till oss alla från oss alla 😛

  8. Rebecca skriver:

    Lana del Rey- video games

  9. Hannah skriver:

    Men åh! Sara har ju redan tagit min favorit för tillfället. Fun feat. Janelle Monaé – We Are Young. :S

  10. Ida skriver:

    Edward Sharpe & The Magnetic Zeros – Home

  11. Cecilia skriver:

    Radical Face med Welcome home! Härlig idé förresten! 🙂

  12. Mård skriver:

    Gotye feat Kimbra – Somebody that I used to know

  13. Henrietta skriver:

    Stornoway – Zorbing

  14. Anna skriver:

    Rebekka karijord – wear it like a crown

  15. Chatrin skriver:

    Roligt! Skitsvårt att välja en ”bästa låt” dock, men eftersom Nina Simone är den enda som alltidalltid finns där för mig, i alla musikperioder, så får jag lägga dit henne. Men ska inte du också lägga till en Teres?

  16. Maria skriver:

    Space Oddity – David Bowie

    Lätt en av de bästa låtarna jag vet, ett säkert kort man alltid kan lyssna på.

  17. Emma skriver:

    Fint!

    Biggest Light of All – The Dodos

  18. Anna skriver:

    LeTigre: Keep on livin

  19. Emma skriver:

    The Beach Boys – Good Vibrations

    Väljer den alltid i jukeboxen på lokala retrofiket. Bästa känslan infinner sig då.

  20. Chatrin skriver:

    Mård, åh! Gotye feat Kimbra – Somebody that I used to know! Har bara hört den ute eller hemma hos någon tyckt att den var skitbra men inte vetat vad det varit för låt! Tack, så SJUKT bra!

  21. jag har egentligen ingen bästa lát, men av alla mina bästa látar valde jag pascal pinon – new beginning för att jag tror att du kommer att gilla den, och dem är inte sá kända i sverige…

  22. Lisa skriver:

    Strange Currencies – R.E.M.
    Om man bara får välja en.
    För övrigt tycker jag folk i allmänhet lyssnar på R.E.M. för lite.

    • Ammi skriver:

      Verkligen! R.E.M. förtjänar onekligen en hel del mer uppmärksamhet, framför allt för allt de gjorde back in the days… Och för Michael Stipes röst. Och för Gardening at Night.

  23. Sara skriver:

    Fat boy slim – praise you

  24. Jennie skriver:

    Alone again or med Calexico o Nicolai Dunger

  25. josefin skriver:

    just nu: Radical face – Severus and stone.

  26. Karin skriver:

    Åh, svårt att välja! Men för dagen är det nog Beirut – Nantes!

  27. Volang-Linda skriver:

    Bästa idén! Vad roligt. Just nu är det Little Red Corvette med Prince. Livar upp vilken grådaskig dag i januari som helst. Kram.

  28. emalj skriver:

    Just nu: Not fair med Lily Allen

  29. Malin skriver:

    Just nu är det La noyée – Yann tiersen. Jag är inne i ännu en knarkarperiod av Amelie albumet. Fint att så många kommenterar! Jag ser fram emot att se listan.

  30. Johanna skriver:

    Vilken bra idé! Just nu gillar jag bäst Tomas Andersson Wij – Trummorna och musiken. Den säger mycket om hur mitt liv ser ut idag, eller egentligen hur mitt liv alltid har sett ut.

  31. C skriver:

    Just nu är det nog:

    Bloc Party – Kreuzberg
    The Tallest Man On Earth – Love is all
    Jonathan Johansson – Stockholm

  32. Kari skriver:

    Catatonia – mulder and scully 🙂

  33. David skriver:

    Just nu: My Favourite Chords av The Weakerthans

  34. Fia skriver:

    Bra idé! ‘Remember love’ med Noze är min.

  35. Johanna skriver:

    Vad hände? Helt plötsligt finns bara två låtar kvar på spotifylistan…

  36. South Islet skriver:

    jag lägger till Chinatown med Wild Nothing. får aldrig nog!

  37. Erica skriver:

    Breakaway med Irma Thomas!

  38. devandra banhart-baby!

  39. linnea skriver:

    devandra banhart – baby!

  40. frida skriver:

    accidental babies med damien rice. hjärtat, magen snörper.

  41. Emma Söderlund skriver:
  42. karin skriver:

    Oroshjärta – Tomas Andersson Wij

  43. emve skriver:

    Kids in glass houses – Sunshine

  44. Lina skriver:

    I’m sticking with you, The velvet underground från den fantastiska filmen Juno.

    • Teres skriver:

      Den låten är en av mina äldsta favoriter, Jag och David höll nästan på att sjunga den till varandra på bröllopet istället för You are the light.

  45. Lite mera... skriver:

    Jag slängde in Sov med Monica Zetterlund, den är så himla bra på så många plan.

  46. minbrorochjag skriver:

    Lill Lindfors – Låt mig vá – de e’ bra

  47. Elina skriver:

    Kavinsky – Nightcall! Grymt bra låt!

  48. Ida skriver:

    Lions roar – First aid kit
    Min 2011-låt. Älskar den! 🙂

  49. Ulrika skriver:

    Here You Come Again – Dolly Parton

  50. Sara skriver:

    Jag hade lagt in ”We are young” med Fun. och Janelle Monáe.

  51. frida skriver:

    Brutal Hearts med Bedouin Soundclash

  52. Lina skriver:

    A real hero – College,electric youth.

  53. Lina skriver:

    oj den var visst redan med. Då väljer jag Under your spell- Desire

  54. Mimmi skriver:

    Jag la till Somebody I used to know illa kvickt på listan, blev lite konfunderad när jag skulle lyssna idag och den var borttagen, men nu läste jag förklaringen OCH att någon annan tipsat om den. Kul! Verkligen bästa låten. Men eftersom någon annan hann först denna gång får jag ta en ny va? Running up that hill med Kate Bush!

  55. emma skriver:

    Måste säga Beyonce – Halo då! En av dom bästa låtarna någonsin.

  56. Sofia skriver:

    First of the year-equinox med Skrillex

  57. Kajsa skriver:

    khoma – one of us must hang

  58. jennifer skriver:

    Sjukt svårt att bara välja en låt men jag tar en av mitt absoluta favorit band genom tiderna, lyssnar inte på den varje dag precis , det går i perioder men jag har alltid älskat dem, så: My secret garden -Depeche Mode.

  59. Edit skriver:

    Jens Lekman – Friday night at the drive-in bingo. Fantastisk låt!

  60. Anna-Karin skriver:

    Shake it out med Florence and the machine. Bra initiativ också!

  61. A skriver:

    giorgio moroder – ivory tower (från neverending story)

  62. zandra karlsson skriver:

    Do you remember med Ane brun

  63. Frida skriver:

    Min bästa pepplåt måste nog vara The Coral-”Dreaming of you” så den vill jag lägga till. Älska basgången – det går bara inte att sitta still!

  64. M skriver:

    Prince – I wanna be your lover. Kommer för alltid ge mig pirr i magen! 🙂

  65. nina skriver:

    Hejhej! Älskar din blogg, försökte lägga till Never going back again med Fleetwood Mac innan men nej det gick ju inte så bra. Så den vill jag ha tillagd. tack 🙂 kul initiativ, verkligen!

  66. Sofia skriver:

    First of the year – Equinox med Skrillex

    http://open.spotify.com/track/5i7fZq3chLyCHo3VeB6goD

  67. Sofia skriver:

    Jag hade lagt in:
    kings of convenience 24-25
    🙂

  68. Emma skriver:

    Jag hade lagt in For your precious love av Otis Redding.

    Himla fin idé dethära!

    Kram

  69. Raymond skriver:

    The Cardigans – My favourite game

    (även om den kanske passar bättre att lyssna på när man går till/från jobbet än när man är där.)

  70. Jessica skriver:

    Åh! Just nu är min bästa låt Gimme twice med The Concept! Ger hopp om våren tycker jag! Puss.

  71. The Beatles – I’m only sleeping

  72. Elin skriver:

    Å vilken fantastiskt idé! Svårt att välja dock. Min får bli Lana del Rey – Born to die 🙂

  73. Pia skriver:

    Mike Snow ”Animal”

  74. Johanna Dunker skriver:

    Den här :

    http://www.youtube.com/watch?v=8bPnYLcvHaU Young Americans med David Bowie..

    Den kan jag aldrig sitta still till….

  75. Anna Fransson skriver:

    Manners – Icona Pop

  76. Bondhustrun skriver:

    Då säger jag ”colours” med gruppen Grouplove. Väldigt pepp!

  77. Sture skriver:

    Sailin Home med Piet Weerman

  78. Isabelle skriver:

    Men sjukt jävla grym lista då!

  79. Petronella skriver:

    Nu är jag lite sen på bollen här men: Johnny Flynn – The wrote and the writ. Tröttnar aldrig på den, kommer aldrig att sluta älska den!!

Kommentera

