Det är inte så jävla svårt.

På riktigt, ni män som håller på med sånt här, hör här, det är inte så mycket begärt att ni slutar våldta nu, det är lixom regel nummer ett. Man våldtar inte.
Men det finns också lite andra saker som ni kan sluta med, och med ”ni” menar jag er som känner er träffade. Ni som till exempel jagar en tjej när hon cyklar genom stan en rätt ödslig kväll, man gör inte så, det är inte kul.

Vet ni vad som inte heller är kul? att bli skrämd, att ni lixom byter sida när ni går i gäng och ba ska skojja lite. Inte kul. Det är inte heller en bra ide att hålla fast någon så där lite härligt manligt bara för att.

Man drar inte heller kniv på låtsas, man går inte heller efter någon som helt uppenbart inte vill ha sällskap. Och sa jag att man inte ska skrämmas. Sluta skräms. På riktigt. deal?

PS: känns det svårt att veta var gränsen går, är det lixom svårt att läsa av ett nej, stanna då hemma. Gå inte ut, läs en bok om hur man beter sig istället DS

PS 2: en bra bok, inte Niel Strauss bok The Game DS

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Det är inte så jävla svårt.

  1. Lite mera... skriver:

    Fast jag inte känner dig Teres, så gillar jag dig verkligen. Du är en såndär vän som alla tonårstjejer, och alla andra tjejer också, skulle ha. Killar också förresten, äh, alla borde känna nån som Mina Bestyr-Teres

  2. Emma Söderlund skriver:

    ja alla 🙂

  3. sofie skriver:

    WORD! det bästa jag läst idag! eller i år! så enkelt. men uppenbarligen så jäkla svårt att förstå för VISSA.

  4. Le stupido skriver:

    Heja!
    Och inlägget den 10/1, om att du raderar bort en person, så konstigt, för det gör jag också nu. Jag tycker det är hemskt tråkigt det blivit såhär men det går liksom inte längre, jag blir bara ledsen när jag är med henne. Har gått och undrat om jag gör rätt, men kändes som ett tecken när jag läste att du också gör det.
    Tack för underbar blogg!

  5. JAE skriver:

    Roger that. 🙂

Kommentera

