Nä nu jävlar

Hela veckan har jag varit hemma med sjuka kids, jag blev själv sjuk där i mitten och bara låg och febrade mig. Nu är jag dock frisk men fortfarande fast här hemma och rastlösheten som sköljde över mig i morse är inte å leka med. Tre koppar starkt, alltså sjukt starkt kaffe senare har jag avverkad typ halva vårat hem. Alltså i städväg.
Jag har rensat avlopp, tvättat tre tvättar, dammsugit, bytt sängkläder och fixat ordning Charlies rum. Jag har dammtorkat fyra rum, storstädad badrummet, lekt slott med A & J, färgordnat klänningarna i min klädkammare, samt lagat omelett och våfflor. Jaja, det här kan ju jag leva på i ett år framöver.

Jag har också hunnit med att blivit arg, grinat, svurit, brutit ihop, kommit igen och sen tvivlat på ungefär hela mitt liv. En helt vanligt fredag alltså.

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Nä nu jävlar

  1. Sarah skriver:

    Låter som en dag tagen ur mitt liv. Du är inte ensam! Heja oss!

    • Teres skriver:

      hehe, menar du städet? nä men skönt att veta att man inte är ensam, en tröst på nå sätt.

  2. caroline skriver:

    therese du är grym! håller på dej!

    • Teres skriver:

      men tack å sjukt mycket! jag behöver pepp idag, så jag svampar i mig allt jag får.

  3. Rebecca skriver:

    Vem är Charlie?

  4. Jennie skriver:

    Haha! Tack för att du delar med dig! Kaffemani royale!

  5. Johanna skriver:

    oh herre gud!!!

  6. Aida skriver:

    Så sjukt vanligt det där, att man tvekar på hela sitt liv. Och det händer nu och då. Sen går man vidare. Och sen händer det igen efter ett tag. Och sen går man vidare. Och så vidare. Det där livet, alltså.

Kommentera

