Vad är det för dag idag?


Jag vaknar upp, drömmar och verklighet går knappt att särskilja och gråten och peppen är lika nära varandra. Jag hade drömt om förlorad kärlekskamp, om övervinnanden och om tafsande händer i en lastbil som ej var välkommet. Jag hade drömt om sms, om svar till det jag skickade precis innan jag somnade. Allt var rörigt.

Jag somnar till i soffan ett par timmar senare och vaknar av att A & J vill visa nåt, ta med kameran säger dom, jag bara, ånej. När jag kommer in i deras rum är det KAOS, men stoltheten i deras stora ögon avslöjade att det här var nåt dom jobbat hårt med.
Så ett djupt, djupt andetag senare kastar jag mig fullhjärtat in i deras vansinneslek.

Bra början på en dag, trots allt.

Det här inlägget postades i Ungarna.. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Vad är det för dag idag?

  1. caroline skriver:

    vet hur det är att drömma massa skumt och det är inget kul alls. min metod har varit att trötta ut mig totalt under min vakna tid, så att jag är helt slut både fysiskt och psykiskt när jag lägger mig. då sover jag som en stock och kommer inte ihåg mina drömmar. kanske kan funka även för dig? inte så kul i längden, men en övergångsperiod iaf.

    och så måste jag bara påpeka min nostalgichock över ungarnas säng!!! min storasyster hade en sån när vi var små och jag har nog inte tänkt på den en enda gång sedan dess. underbar! älskar rutorna på sidan.

  2. Ingvild skriver:

    Jeg blir så glad hver gang jeg ser bilder av J & A, kjenner jeg vil ha egne barn snart!

  3. Isabelle skriver:

    Mycket fint skrivet.

  4. Emma skriver:

    Det där djupa, djupa andetaget är ju så himla viktigt. Ibland kan min son driva mig till vansinne genom sin förmåga att skapa kaos, men, han måste ju ibland få utforska och skapa sina små fantasivärldar.

  5. Emmy skriver:

    Jag DÖR så fint! KÄRLEK TILL ER!!

  6. Natalie skriver:

    Åhh vilka härliga ungar du har.
    Tusen tack för en ljuvlig blogg!

Kommentera

