Tisdag.


Vi gör oss ordning för att gå ut, två av oss älskar att det är sol ute och en av oss vill helst gömma sig under sängen, vi skojar om att han är en vampyr men skämtet tas för mycket på allvar och en diskussion om blod uppstår. Efter några minuter av ältande äter vi frukt och väntar på att klockan ska slå lunchtid. Vi ska möta upp Elina på bästa sopp-stället och sen ska vi jämna till orättvisor genom att köpa en tröja med en rosettprydd disneyfigur på.

Jag råkade nämna att jag är en sån som söker kickar. Och att jag inte kan sitta still när jag hör vissa låtar, att jag gärna sittdansar och att vissa dagar lyfter upp mitt humör mer än andra.
Fyra ögon kollade på mig som om jag vore en idiot, dom har kanske rätt tänkte jag.

Det här inlägget postades i Ungarna.. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tisdag.

  1. cate skriver:

    vilken underbar beskrivning..känner igen mig där!

  2. Erika skriver:

    Gillar att du verkar se dina barn som personer, inte bara barn om du förstår vad jag menar? Inspirerande!

Kommentera

