Välkommen in

Source: sweetiepiepumpkinnoodle.com via Teres on Pinterest

Igår när jag läste ”Skurken i Muminhuset” började jag storböla när jag läste raden om att muminhuset alltid stod öppet för bjudet och objudet folk. A & J kollade på mig som om jag vore knäpp i huvet och jag ville förklara men det är som svårt ibland. Jag sa nåt i stil med att det är nåt fint med att folk känner sig välkomna. I femman har det alltid känt så, att folk kan komma och gå som dom vill, att man alltid får äta mat här om man kommer vid middagstid, att man kan ligga i soffan å läsa eller bara vila sig mellan universitetet och stan. Jag hoppas att den känslan kommer finnas kvar här när jag flyttat men även in i den nya lägenheten. Men då är det nog bättre att komma på morgonen för jag gör verkligen en kick ass-frukost.

Det här inlägget postades i Hemmet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

