Förut höll han mitt huvud högt, nu hänger det bara mest.

Igår kväll stod jag bakom skivspelarna för fösta gången på väldigt länge, det var en nervös känsla som vände till en sån jävulsk pepp när det väl var klart. Jag spelade inte för ett dansgolv utan för en modevisning med ungefär 300 pers i publiken. Jag höll på att kräkas och kände mig som en rockie men när jag väl stod där med fyra tappra själar som stöd bredvid mig kändes det kung och min spelpepp kom tillbaka. Å gud som jag har saknat den.

Två av dom där som satt bredvid mig var August och Julian, fina underbara små människor som var vakna lite för länge än vad dom är vana vid. Men jag tror dom tyckte det var rätt spännande att få se vad jag egentligen gör när jag ”spelar skivor”. Men det är också en viss skuld som tränger sig in när jag gör sådana här saker med dom.
När man bara får vara med varandra varannan vecka vill man skänka dom ett lugn, jag kunde inte ge det lugnet igår, inte heller i måndags. När jag sedan lämnade dom på förskolan kl 07.15 i morse och hämtade dom tio timmar senare satte jag mig i parken mellan vårat hem och deras förskola och storlipade. Min trötthet och skuld tillsammans med deras bleka och lessa ansikten fick mig nästan att gå sönder. Jag bad om ursäkt för att jag jobbar för länge och att jag gråter utomhus. Och att resten av veckan bara ska handla om oss. Men sen slog det mig att det inte hela tiden kan fortsätta handla om att kompensera för förlorad tid. Vi måste lära oss den här vardagen nu, den är annorlunda och inte alltid så kul men det är i alla fall vår. Min, August och Julians.

Det här inlägget postades i Tiga är brons, Ungarna.. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Förut höll han mitt huvud högt, nu hänger det bara mest.

  1. Natalie skriver:

    Så fint skrivet blir alldeles rörd i själen då jag läser ditt inlägg. Du verkar vara en fantastisk människa och har världens finaste små pojkar som älskar dig över allt annat. Känns även bra att höra att din spelpepp kom tillbaka under Kii visningen -Du var grym!!!! Glad musik med sköna människor i sin närhet är det bästa och kan laga vilken ledsen själ som helst. Många kramar och ett fortsatt pepp till dig och dina pojkar!

    / Natalie från Kii

  2. Sandra skriver:

    Hej Teres,

    blir glad av att du är så ärlig, det är liksom alltid skönt på nåt sätt. Med folk som säger hur det är. Tänkte ba fråga om du möjligtvis läser den här http://perta.blogspot.se/, om inte kolla in den vetja! Ni verkar vara rätt lika på många sätt.

  3. EllinorO skriver:

    Det är jobbigt med ett uppbrott hur självvalt det än är och man går itu ändå.
    Kram

  4. Kan känna igen mig i det här.
    Jag har också ”varannan vecka-livet” och det blir som ”Fredag hela veckan” eftersom jag vill göra så mycket som möjligt med mitt barn, men det blir samtidigt svårt att orka med alla sysslor och underhåll som huset kräver vilket påverkar trivsel och humör och till slut inser jag att vi båda är alldeles för trötta mitt i allting och så blir det kaosartat. Jag blir arg och han blir ledsen sen så kommer skuldkänslorna som ett brev på posten.
    Och den andra veckan som känns alldeles oändlig och jag nästan inte kan leva för saknaden. Det är klart att det hela kostar på, med tårar, samvete och en massa mer.

  5. Fia skriver:

    Jag saknar dig bakom skivspelarna på vilket dangolv som helst Teres! Kom tillbaka snart! ❤

  6. Emma skriver:

    Ibland önskar jag att man bara kunde tänka ”jag älskar och jag gör så gott man kan” när det dåliga samvetet tränger sig på. Om pojkarna tycker det är roligt & spännande att hänga med på dina spelningar så ser iaf inte jag några problem! 🙂

  7. Jag tror pojkarna förstår mer än man tror, men det är inte lätt alla gånger att få ihop vardagen som man kanske önskade.

  8. Mimmi skriver:

    För att slippa det här vecko uppstyltade livet, kan jag komma med ett tips som fungerar väldigt bra för min dotter, hennes pappa och mig. Efter vår seperation så hade vi vår dotter var tredje dag men pratar om att utöka till var fjärde dag men sen känner vi båda att där är det stopp för väldigt många anledningar, huvudsakliga är att slippa vara ifrån vår dotter men även att som nu då jag har mina egentids dagar så gör jag det jag tycker jag behöver som vuxen men det räcker liksom med korta stötar i taget, tanken att ha det varann vecka låter inte som någon lockande tanke men att ha det så här är vi aldrig länge borta ifrån varandra. Även under föräldrarledigheten delade vi den annorlunda, vi levde ihop då alla tre, jag gick tidigt tillbaks till jobbet och arbetade två dagar i veckan under ett år. Fördelen blev en pappa som blev väldigt delaktig tidigt samt att jag fick smaka på vuxenvärlden utanför babybubblan och hade mina dagar men nyfunnen energi. Kanske något som inte fungerar för alla men jag tror att vi som är i den här situationen, utanför kärnfamiljen hade mått bra av att inte göra som alla andra, dvs. delad vårdnad är lika med varann vecka. Om hur vår dotter mår, mycket bra, gladare och tryggare flicka får man leta efter..

  9. Maja skriver:

    Åh, jag vet verkligen precis känslan! Storlip är nog den rätta medicinen. Storlip och sedan nya tag, och så massvis med pepp över allt som är bra.

  10. Fiffi skriver:

    Hallå Natalie från Kii! Ni borde anställa Teres på heltid, hon skulle bli en grym säljare!

  11. Gabbi skriver:

    Så fint skrivit och hoppas det blir bättre snart! Supersöt bild också! Gör du bloglovin’byten? Hoppas du har en bra lördagskväll! =)

  12. Anna skriver:

    Åh vad det känns att läsa din text. Aaaj… Men sen kommer jag på nåt ännu värre. Nåt som åtminstone tröstade mig å dina vägnar… Tänk om du efter tio timmar bara hämtat EN pojke? EN trött, less, ensam pojke! De har varandra, det är sjuukt mkt king!!

Kommentera

