En perfekt ledig dag.


Igår vaknade jag vid tio-tiden av att mitt ansikte svettades sönder, det var en mycket skön och efterlängtad känsla. I Umeå har det regnat typ konstan hela hösten så det var så himla upplyftande att det var sol ute och mitt humör och min pigghet visste inga gränser. Det var också första gången på länge som jag var ledig från jobbet utan barn och inga som helst åtaganden på hela dagen, den känslan alltså, sjukt skum. Så jag tiggde om att bli bjuden på frukost och sen tog jag bäst-Johan under armen och for på en second hand-runda, den rundan resulterade dock inte i så mycket fynd, en fin liten uppsala ekeby-kruka, men that’s it.

Sen åt vi milkshake på stan, gick till min fina frisör och klippte luggen, pratade lite om vax som känns som sperma på händerna, inte bra för håret kom vi fram till. Sen hem och SOVA mitt på eftermiddagen, det bästa som fanns när man var kid och kom hem från skolan. Vaknade, lagade middag, ett avsnitt av 2 broke girls och sen ba leta musik och tare lugnt resten av kvällen. Bästa dagen.

Det här inlägget postades i Teres hjärtar.... Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till En perfekt ledig dag.

  1. emmely skriver:

    men hjälp vad fin du är. snyggaste jag sett!

  2. Fröken Öquist skriver:

    Det borde vara obligatoriskt med en sådan dag i månaden.

Kommentera

