Det här med kärlek

Igår ville jag skriva ett inlägg med titeln ”du blir aldrig fri” men sen kom jag på att det verkligen skulle vara ett sånt inlägg som jag skulle ta upp skämskudden för dagen efter. Just nu känns det lite som om jag är fast i nåt mittemellan. Det är för många människor att ta hänsyn till att jag själv blir censurerad och det är så jävla tråkigt, men skuldkänslor är en sån sjukt vinnande känsla att det inte går att skynda förbi. Det är bara att vänta tills allt känns rent, fint och rätt.

Jag panik-smsade en vän igår för att jag höll på att gå sönder. Det gjorde så ont att jag började kallsvettas och det senaste året gav mig en käftsmäll så hård att jag knappt kunde öppna ögonen. Man ba, DET SKULLE JU KÄNNAS BÄTTRE NU!!!

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Det här med kärlek

  1. Tuvinabonina skriver:

    Det kanske inte känns bättre NU men någon gång i framtiden kommer det definitivt kännas bättre. Kanske i februari? När solen börjat återvända så smått? Då kanske det rett ut sig lite, vad det nu är som behöver reda ut sig.
    Kärlek är ju typexemplet på sånt som gör så ont och är så krångligt att man ibland inte orkar, men vetskapen om hur fruktansvärt fint det kan vara gör det ändå värt på nåt sätt.
    Du får skriva dagbok också (det kanske du gör), en hemlig, egen, analog. Det kan hjälpa. Där behöver du inte ta hänsyn till någon, där får du skriva allt, och det får vara hur pinsamt och konstigt och vackert som helst.

    Hoppas du får en fin torsdagskväll. Drick lite grönt te. Det är gott!

Kommentera

