Kasta inte dina åsikter i mitt ansikte plz.

Av nån anledning hatar jag att jobba söndagar. Det är alltid nåt, är det inte för att det går så sjukt segt att man redan efter en timme vill gå hem så är det för att människor just den här dagen av nån jävla anledning har så mycket åsikter om saker och ting.

I morse gick jag till jobbet klädd min vanliga gråa kappa från weekday, min svart halsduk och Ritualen-kepsen. Det första jag får höra när jag kliver innanför dörren på jobbet var ett litet fniss och en kommentar om att keps inte ”var min stil”. Tyvärr så var jag inte riktigt på humör för den sortens påpekande så uppläxning på låg nivå fortsatte samtalet.

I allmänhet är jag så sjukt less på dessa ramar som folk förväntar sig att jag ska hålla mig innanför, jag har sen jag fick barn begränsat mig nåt så djävulskt när det kommer till vad jag kan ha på mig osv. Inte för att jag inte vill utan för att jag tycker att min rumpa är för liten, min mage för stor, mina armar för tjocka, min hals för kort, mina bröst för fula och så fucking vidare. (en sjukt tråkig sanning). Så när jag då väljer att ha på mig en keps ge fan i att säga att det inte är min stil, JAG HAR INGEN STIL.

Jag kan skämta om att det hör till min trettioårskris men du får faktiskt inte det. punkt.

De andra begränsningarna som jag ger mitt uttryck sitter i min skalle och dom jobbar jag med hela tiden, så sluta ge mig nåt ytterligare som jag behöver försvara. För jag är så sjukt less.

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Kasta inte dina åsikter i mitt ansikte plz.

  1. caroline skriver:

    du är bäst! btw fin kissbild!

  2. Linda H skriver:

    Även om jag var på världens bästa humör, så skulle en sån kommentar gör mig gud-förbannad:@ varför vill folk sätta begränsningar på en själv? För ofta är vi ju så bra på att göra det själva. Verligen härlig ”djungel” bild!

  3. Cecilia skriver:

    word!

  4. Angelina skriver:

    Keps är hett! Tror det är precis din grej – fortsätt!

  5. Isabelle skriver:

    Känner igen känslan. Energislukande är en underdrift. En tröst i all den tristess som den medför: dessa nötter är färglösa sådana som måste klampa ned på andra för att själva känna sig lite bättre, ballare och större. Så ta inte av dig kepsen säger jag ba! Behåll den på.

Kommentera

