Lucka 23; en bild som bäst beskriver ditt humör idag.

bild(1)
Ensam och suddig. Lite snurrigt i skallen av medicinen som jag fått. Jag längtar till 2013, jag vill lämna 2012. Jag vill att det bästa av det här året ska bli mitt sämsta 2013. Jag vill ha lugn, roligheter, pengar, kärlek, sex, ork och tid. Det önskar jag mig mest av allt.

Jag är så less på att använda det här bloggen som nån slags avlastningsyta för mina dåliga dagar, jag vill ge mer men jag orkar inte. Men som sagt, terapi, nytt år, medicin, framtidsplanering och förhoppningsvis en bättre ekonomi ska nog få upp mig på mer stabila ben.

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Lucka 23; en bild som bäst beskriver ditt humör idag.

  1. vilkenchula skriver:

    Jag hoppas du får allt det och ännu mer!

  2. Helt otroligt bra skrivet. ”Jag längtar till 2013, jag vill lämna 2012. Jag vill att det bästa av det här året ska bli mitt sämsta 2013” – det där sammanfattar banne mig ALLT för min egen del! Det där lånar jag! 🙂

  3. Anna skriver:

    Jag hoppas ditt 2013 blir underbart (mitt också). Jag och min sambo (ex-sambo) separerade i år och jag har känt stor tröst av att läsa din blogg. Jag har känt mig mindre ensam och jag har känt att jag även har någon annan i liknande situation att bry mig om. Trots att jag inte känner dig. Men nu känns det som om det börjar ljusna lite, tack vare nya och gamla vänner och deras kärlek och energi. Jag älskar det faktum att jag faktiskt (till skillnad från förut) är öppen för dem, att jag söker mig till dem. Jag har också insett att jag under åren blivit mer säker i mig själv.

    Det är bara jag nu. Och det är så skönt.
    Men jag har också så många andra.

    Ur Kents låt Beredd på allt (dock lösryckt ur sn mening):
    ”Man lär sig att det ordnar sig
    Man lär sig att man klarar sig”

    Och grejen är ju att det gör en ju oftast. Det känns som att vi båda är på rätt väg just nu, det kommer ordna sig. Jag tror verkligen det! ❤

  4. Klara skriver:

    Hej,
    du vet inte vem jag är och jag vet inte vem du är, men jag har följt din blogg länge och får se de små fragment du delar med dig av. Jag antar, eftersom att jag ständigt återkommer hit, att det är något med dig som bara är väldigt bra helt enkelt. Tänkte att jag ville säga det. Du verkar vara en asfet person, och jag hoppas 2013 blir grymt för dig och mig och alla systrar där ute.

    Ta hand om dig!

  5. Isabelle skriver:

    Jag tycker det är så befriande med en människa som du! Som faktiskt vågar blotta det dödsmörka. Som inte enbart visar upp en broderad tillvaro – som inte sätter glittrig guldkant på precis allting! Som skriver så vackert och träffande om sorgeämnen.

    Men för din skull hoppas jag att denna blogg hädanefter blir ett rum för fler glädjeämnen!

    Puss.

  6. Malin skriver:

    2013 blir bättre, för det måste det bli.

  7. snede skriver:

    Jag har en känsla att 2013 blir året med stora Å…2012 slutade bara fel,men nya tag,nytt mera positivt tänkande,nya bekantskaper,kanske nya vyer…2013 ger nog mer tror jag…
    Hugs!!!

Kommentera

