Vi snackar bara om sommaren.

Jag och mina kids delar samma intresse, nämligen att drömma om saker som händer i framtin. Om vi skulle genomföra alla saker vi vill göra i sommar skulle vi behöva väldigt många fler månader än vad sommaren i Norrland erbjuder.

IMG_3708

Förra året var sommaren bara en väntan på att jag skulle flytta, jag och David hade bestämt att vi skulle skilja oss men vi bodde fortfarande tillsammans, och det var en väldigt konstig och obekväm tid. Det kändes som om allt handlade om att sommaren skulle ta slut, att äktenskapet skulle ta slut och att nåt nytt skulle börja. Dagarna spenderades på olika håll och kvällarna blev sena och oftast sov jag på annat håll.

IMG_3707

Men den här sommaren ska jag ta vara på varenda dag. Jag ska njuta av den och inte förvänt mig nåt annat än just vad som händer. inga förhoppningar eller stresserier, bara bar mark och ledighet.

foto: Johan Dahlroth

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Vi snackar bara om sommaren.

  1. em skriver:

    Låter som en bra plan för sommaren! Och jag vet precis hur det där vakuumet känns, att leva ihop när man bestämt sig för att INTE leva ihop det är så himla jobbigt. För mig blir det snart 1 år sedan jag flyttade till min egen lägenhet.

  2. Frida skriver:

    Här hemma drömmer vi också om sommaren. Hoppas att den börjar tidigare i år och att ni får en mycket bättre sommar 2013!

  3. Malin skriver:

    Jag är mitt uppe i vakuumet. Tack för inlägget. Inger lite hopp om liv. Och för mig kanske vakuumet är över till sommaren.

  4. snede skriver:

    Sommaren,jag känner att det bara är frågan om några dagar så är det vår…och snabbare än det är det sommar 🙂

  5. maddemvh skriver:

    Vi har vår drömmar här hemma:)
    Jag skulle vilja ha hjälp från alla ni underbara föräldrar angående era tankar och funderingar samt upplevda erfarenheter att gå på “fin” resturang med barnen. Vi på http://www.matgladabarn.se ska göra en artikel som tar upp just detta ämne, då vi märkt at det är något som många föräldrar känner sig obekväma med. Jag kommer i dag att lägga upp ett inlägg om detta på min blogg och ju fler tankar och frågor jag kan få in via kommentarer, desto bättre blir artikeln för att belysa de frågor som ni har. Det vore en stor hjälp till oss och många andra föräldrar.
    MVH///Madde

  6. IK skriver:

    Hur har du det? Hoppas du mår bra, kanske roligare saker för dig än att skriva här…

Kommentera

