Att få vara nummer 1

Varje morgon då jag vaknar har jag minst ett sms som väntar på att bli läst, alla sms handlar alltid om samma sak, kärlek.

Det är tungt nu för folk runt omkring mig, jag läser varenda ord och försöker ta in den smärta och den frustration som mina vänner känner och jag hatar den här tiden då det fina blir till skit. Jag vet hur det är, jag kan känna varje känsla dom känner och ibland blir det svårt att vara till hjälp eller att vara där, eller kontra med nåt smart att säga.

För utifrån är det alltid så mycket lättare, när man är i det, då är det förjävligt. Hjärtat är den värsta muskeln att ha ont i. Det går även inte att förstå fören det börjar göra så där igenkännligt ont igen och man panikar över vad som ska komma. Jag hatar verkligen den tiden, då det fina blir till skit.

Min vän skrev i morse den bästa beskrivningen på ett beteende som jag läst, känns så väldigt utlämnande att citera henne men det slog mig att vi alla är i samma skeva och osäkra båt. Den där rädslan är så stor och jag önskar så innerligt att folk bara skulle våga prata med varandra mer och inte vara så himla rädda för varandras o-perfekthet.

Kan vi inte bara vara snälla mot varandra?

Det här inlägget postades i Tiga är brons. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Att få vara nummer 1

  1. Malin skriver:

    Jo. Snällhet och våga prata med människor om hur man mår. Det blir mitt motto för dagen. Kram!

Kommentera

