Har jag sagt att jag älskar påsken?

Dom åren då jag var tillsammans med David hade vi alltid den bästa påsktraditionen, nämligen nåt som vi kallade för ”Arabisk påskmiddag”. David är grym på att baka pitabröd och göra diverse röror osv och det var alltid en av de bästa middagarna på hela året, mycket vänner och så sjukt god mat under en kväll. Hela lägenheten var fylld av vita lakan som gömde bröden och det var alltid väldigt fint med påskriset och alla vårfärger som modigt tog sin plats.

Den här veckan har precis som julen känts lite vemodig nu när jag inte längre är gift. Jag har inte riktigt vetat vad jag vågat hoppas på, om jag ska styra upp saker själv eller bara gömma mig hemma tills allt är över.

Men så får man dom där samtalen om att ens bästa vänner kommer hem, att det är avslutningsfester på ens favoritcafé och och att jag är bjuden till fd svärföräldrarna för påskäggsletning och andra bra saker, och helt plötsligt inser jag att jag nog kan älska påsken även nu.

I do love these friends of mine.

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Har jag sagt att jag älskar påsken?

  1. Sophia skriver:

    Svårt att slå en sådan påsktradition men man får vara glad att man varit med om något gott
    det är inte alla som får det! Vad framtiden har att erbjuda har vi ingen aning om.

Kommentera

