Being human!

TÄVLING!

Jag har fått äran att lotta ut fyra stycken festivalpass till Madefestivalen. Länk till deras hemsida finns HÄR. Kolla in den för lineupen i år är inte dålig. Mina två största peppakter är How to dress well och fantastiska Ladysmith black mambazo.

Jag tänkte så här, skriv i kommentarsfältet vad som får dig att vilja bli en bättre människa så väljer jag ut fyra stycken favoriter på söndag. ”Vinnarna” meddelas sen av made om hur ni får tag på era pass.

Vi ses på MADE!

xoxo

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Being human!

  1. Mikael Berglund skriver:

    Mina kompisar får mig att vilja bli en bättre människa.

  2. amanda skriver:

    alltså det här med att vilja bli bättre osv. jag tycker ändå jag är rätt bra nu. har aldrig varit lyckligare och mer tillfreds med mig själv – har träffat en ny kille och fått en bonushund till på köpet. äntligen kommit ur raddan av jobbiga grejer och fått ett hem för första gången på ett halvår. våren är på väg och jag känner mig bara så BRA. så glad.

    men såg searching for sugar man häromdagen och den fick mig att hoppas mer på mänskligheten och glädjas när fina dröm-händelser upplevs av dem som faktiskt behöver det och som är värda det. såna saker inspirerar mig. fina berättelser, lyckliga slut och så. det får mig att vilja ge mer till den här världen och ännu mer att vara en del av den.

  3. Karin Öberg skriver:

    Kanske klassiskt, men mina barn. Som förälder vill jag försöka vara en förebild i stort och smått.

  4. s.papworth skriver:

    Min mormor och morfar får mig att vilja bli en bättre människa. De är så fantastiskt kloka och har ett genuint intresse och engagemang för varenda människa som finns i deras liv. Jag hoppas verkligen någon kan se upp till mig en dag, såsom jag ser upp till dem.

  5. Mia skriver:

    Det är bara att se sig omkring. Jag träffar dagligen någon som får mig att vilja bli en bättre människa. Det kan räcka med att bemöta en negativ människa med ett leende eller att omedvetet muntra upp någon som har en dålig dag bara för att man lyssnar när ingen annan gör det. Det finns mycket man kan göra och ofta kan det räcka med det med det lilla!

  6. Hanna skriver:

    När stenar kastas i det vatten
    som är jag
    eftertraktas harmoni
    i de ringar som sprider sig
    på det vatten
    som också är alla andra

  7. Frida K Videhult skriver:

    Min man får mig att vilja bli en bättre människa. Han är dessutom en ”fanatisk” musikälskare som skulle otroligt glad och överraskad över en biljett 🙂

  8. Therese E skriver:

    Mest önskar jag att världen skulle bli bättre – för det är i den mina ungar ska växa upp. Men för att den ska kunna bli det måste jag också bli det, eftersom jag är i och del av den. Det vill jag visa barnen, att det är allas ansvar att göra världen & oss själva bättre. Samtidigt är det knepigt, för jag vill inte i min strävan att bli en bättre människa förmedla till dem att vi ständigt måste förbättra oss själva. Så, för deras skull vill jag bli så bra att jag hittar den balansen.

  9. frida skriver:

    Det är så klassiskt, min dotter, min familj, mina vänner, människor jag bara möter någon gång osv osv. Jag vill bli en bättre människa för mig själv, jag ska leva med mig själv hela livet. Jag är viktigast i mitt liv, för att kunna vara bra och viktig för mig själv och andra! 🙂

  10. elisabth skriver:

    tiden kan få mig att vilja bli en bättre människa på många sätt. dels ur den aspekten att det aldrig känns som att tiden räcker till för allt jag borde och vill. dels på grund av tidsandan vi lever i. allt är liksom så himla bra samtidigt som det är så himla dåligt. men också på grund av att tiden ju går mot en riktning – framåt. det är något som även jag eftersträvar; framåtanda, att kunna förändra de delar av mig själv och min omvärld som gör att vi tillsammans blir bättre människor mot varandra.

  11. Anna skriver:

    Det som får mig att vilja bli en bättre människa är andra människor. När andra människor visar omtanke, bäddar ner en när ,man är för full, klappar på en och säger snälla ord när man har en svacka och inte tror på något längre. Då vill jag också vara sådan, en god medmänniska som ser till att andra har det bra, för man minns själv hur uppskattat det var när man blev lika behandlad av andra.

  12. Charles skriver:

    Det som får mig att vilja bli en bättre människa är alla idioter, ursäkta språket! Det gör mig så arg och ledsen att se människor som ser ner på, utesluter och behandlar andra illa. Och det får mig att vilja ge allt för att vara raka motsatsen och ta hand om mina medmänniskor så att denna värld blir lite bättre och lite trevligare att leva i.

  13. Maria Hedström Nilsson skriver:

    Jag blir alltid påmind om att jag vill vara en bättre människa när jag stöter på människor som inte verkar bry sig om sin omvärld och medmänniskor. För mig är det självklart att tänka på andra. Men mest av allt skulle jag vilja gå på madefestivalen för att mitt liv suger så himla mycket för tillfället. Det blir säkert bättre men en festival är nog en härlig humörshöjare!

  14. Petra skriver:

    Det som får mig att vilja vara en bättre människa är tanken på alla andra som lämnas efter mig, de som ska ta över allting, de behöver någon som visar vägen hur en kan göra och hur en kan vara. Att en kan välja själv och att en kan välja kärlek, alla gånger.
    Sen är det inte varje dag jag lyckas utan jag står där, sliter mitt hår och skriker: JAG BLIR GALEN!!!
    Lite så…

  15. Johan Dahlroth skriver:

    Pappa, chey, 2 ”plastkids” + alla andra nära och kära. Är även sjukt sugen på att se HTDW på Made!

  16. Anna Fransson skriver:

    Lina Thomsgård, Nanna Johansson, alla som återvinner, äter vegetariskt eller ba gör NÅGON insats. Var och en efter förmåga.

Kommentera

